برداشت میوه خرمای جوزی -بریم -برحی

کلیات برداشت میوه خرما

برداشت خرما به معنی جداسازی فیزیکی میوه رسیده از نخل خرما می باشد . میوه خرما اغلب چه روی یک رشته چه در در یک خوشه یا یک نخل به صورت همزمان نمی رسد .و همزمان شاهد رسیدن میوه خرما در تمامی نخلستا نها و یا یک باغ نیستیم .به همین خاطر میوه خرما هر نخل ممکن است در زمان برداشت در بسیاری از خصوصیات ظاهری و فیزیکی و شیمیایی با یکدیگر متفاوت باشد. این تفاوت در رنگ ” درصد رسیدگی ” میزان رطوبت ” قند ” اسیدیته و یا سایر عوامل دیگر باشد . با وجود رسیدگی میوه خرما در سه مرحله ( خلال ” رطب ” و تمر ) می تواند این تفاوت ها در هریک از این مراحل به نسبت رقم خاص خرما اتفاق بی افتد. در اکثر ارقام برداشت در مرحله رطب و تمر انجام می گیرد . ولی در مرحله خلال تعدادی از رقم ها مانند ” رقم خرما برحی ” بریم ” و جوزی امکان پذیر است .

در حالت طبیعی و در صورت سازگاری میوه خرما با اقیلمی که در آن کشت شده “رشد و نمومیوه خرما و فرآیند رسیدگی آن در طول فصول تولید ” کامل می شود . و در آخر میوه خرما در مرحله تمر برداشت میشود. اما اگر در صورت عدم تناسب رقم میوه خرما با اقلیم یا بروز شرایط اقلیمی نامناسب در منطقه کشت شده باشد . امکان اختلال در رسیدگی میوه خرما روی نخل وجود دارد . این امر باعث به تاخیر انداختن رسیدگی میوه خرما می گردد.به گونه ای که برداشت محصول با باران های ابتدای فصل همزمان می شود . در این صورت با پوشش دهی خوشه های خرما به توسط کاغذ روغنی همچون کاغذ کرافت الزامی است .

میوه خرما در مرحله تمر ” معمولا به صورت میوه خشک خریدو فروش می شود .که می توان به مدت یکسال آن را نگه داشت . و از آن برای تولید انواع مختلف محصولات ” از قبیل خمیر ” شیره ” عسل و قند مایع تا محصولات نهایی همچون انواع کیک و کلوچه ” سس ” و غیره…….استفاده نمود. بازارهای تبادل و مصرف کنند گان اصلی میوه خرما بیشتر در مرحله تمر می باشد . از جمله

  1. مصارف خانگی و بازارهای محلی در داخل کشور
  2. توزیع گسترده در همه مناطق داخلی
  3. مراکزجمع آوری عمده ” بنک داران “فروش در میدان تره بار و مباشران
  4. کارگاه های بسته بندی در مقیاس کوچک تا بزرگ برای بسته بندی و عرضه به خرده فروشی ها

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه و توزیع ارقام با کیفیت خرمای جنوب در بسته بندی های شیک و با قیمتی مناسب ” در خدمت عزیزان وتجار گرامی در سراسر کشور می باشد .

با ما در تماس باشید ” 09385332588—09125532588 تلگرام ” t.me/mehdi 2455 ——–اینستگرام instagram.com/m.a.dornai.ir جیمیل شرکت “alimardani.mhdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *