تارونه-عرق طارونه از شکوفهای نخل خرما

محصولاتی که از خرما فن آوری می شود .یکی خمیر و آرد خرما است .که دزر تهیه بیسکویت و کیک و شیرینی از آن استفاده می کنند.

دیگر محصول بدست آمده از خرما عرق تارونه است.پوست تازه تارونه ( کفری)خواص زیادی دارد.از جمله تقویت جسم و روح “قلب و مغز سر است ./ کوبیده آن قابض است و اسهال را بند می آورد .مالیدن خمیر تارونه به لثه های دندان باعث تقویت آنها و بر طرف کردن پیوره و چرک و خون لثه میشود .عرق تارونه( طارونه) دارای بویی مطبوع است مصرف عرق تارونه خرما باعث بر طرف شدن اسهال و دل پیچه می باشد.

عکس اصلی دستور عرق طارونه /تارونه

طرز تهیه عرق تارونه

مقداری تارونه تازه را به قطعات کوچک تقسیم می کنید و در داخل یک دیگ یا ظرف دیگری می ریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و حرارتش می دهید .بخار ایجاد شده را در مجاورآب سرد تبدیل به مایع می کنید و این مایع را عرق تارونه می نامند و هرچه نسبت تارونه به آب زیادترباشد عرق مرغوب تر و گرانتر است .در بازارشیراز می فروشند و جنبه تجاری دارد.

خواص و مضرات طارونه - گروه صنعتی بُنتو

در کتابهای زیاد و مختلفی صفات و محسنات بیشماری برای عرق تارونه ذکر شده است .که مصرفش در بهبود بیماریها مفیدو موثر می باشد .

طارونه به گلها و شکوفه های بهاری درخت نخل گفته می شود.در ابتدای بهار که نخل شکوفه میکند، شکوفه‌ها را -که طارونه / تارونه نامیده اند- چیده می شوند 

با ما در تماس باشید .09125532588–9385332588–شرکت تجاری درنای در کنار شماست .مشاوره و هماهنگی جهت خرید و فروش محصول با کیفیت و مناسب /رضایت شما باعث خشنودی ما می شود .

جیمیل شرکت “alimardani.mehdi 31@gmail. com

اینستگرام ” m.a.dornai.ir—تلگرام ” mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *