تاریخچه نخل خرما

از تاریخ کشت درخت نخل خرما می توان به زمان سومریان اشاره کرد .یکی از کارهای تولیدی سومریان در صنعت کشاورزی کندن مجاری فراوان در سراسر زمینهای خود و رساندن آب به شکل مطمئنی برای آبیاری باغات و زمینهایشان بود که سازمان منظم آبیاری به 4000 هزار سال پیش از میلاد می رسد و همین نظم در آبیاری نشان دهنده تمدن و فرهنگ آن زمان می باشد . از زمینهای که خوب آبیاری میشد .باغات خرما //زمینهای کشت جو /گندم و سبزیهای گوناکون بود.بخاطر تعداد زیاد کشت درخت خرما در سرزمین سومر این سرزمین را جنگل خرما می گفتن.

شرکت درنای dornai.ir صادرات/واردات/ارقام خرما

اینتگرام “m.a.dornai.ir—تلگرام “mehdi.ir–

.ساختمان معبد خدای ماه “که در شهر قدیمی اور می باشد از تنه درخت خرما در ساختش استفاده شده .پس می توان گفت که بین 4000 تا 5000 هزار قبل کشت خرما بوده . ازدیگر آثار باستانی بدست آمده از تمدن سومریان “داستان آدم و هوا است که برای 2700 سال پیش از میلاد مسیح می باشد در این داستان مردی با دوشاخ و زنی بدون شاخ در دو طرف درخت خرما که دو خوشه خرما بر روی آن دیده میشود .نشسته اند.دست راست مرد تا نزدیکی خوشه خرما رسیده و زن با دست چپ در حال چیدن خرما از درخت است.و ماری پشت سر زن دیده می شود که او را از خوردن میوه خرما منع می کند.سند دیگه ای که از زمان سومریا ن بدست آمده .از دوره فرمانروایی شو سین شاه که (1970-1978پیش از میلاد) یکی از پادشاهان سومین سلسله سومریان می باشد .نخلستانی را توصیف میکند که متعلق به معبد شهر قدیم OMA است.در این سند نخلستان را به هشت قسمت / ذکر واریتها /سن درختان /خرما /میزان محصول و نخلهای میوه دار و بدون میوه “طبقع بندی کرده.

حضرت ابراهیم در حدود سال 1850 قبل از میلا د مسیح شهر اور را ترک و به دمشق سرزمین کنعانیان و مصر رفت .کشت درخت خرما در آنجا کم یا اصلا انجام نمی شد.پس علاقه ای که حضرت ابراهیم در و طنش به درخت خرما داشت تاثیر دائمی و همیشگی روی ایشان بجا گذاشت.

با ما در تماس باشید .09125532588–9385332588–شرکت تجاری درنای در کنار شماست .مشاوره و هماهنگی جهت خرید و فروش محصول با کیفیت و مناسب /رضایت شما باعث خشنودی ما می شود .

جیمیل شرکت “alimardani.mehdi 31@gmail. com

اینستگرام ” m.a.dornai.ir—تلگرام ” mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *