تجارت خرمای کبکاب


کالری موجود در خرمای کبکاب باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شود چون با مصرف این خرما فرایند نفوذ رادیکال‌ها به داخل بافت‌ها جلوگیری می‌شود.


پروتئین موجود در خرمای کبکاب باعث افزایش توده‌ی عضلانی و قدرت بدنی می‌گردد و باعث سلامتی استخوان‌ها و کاهش میل به غذاهای متنوع می‌گردد


کربوهیدرات تنها انرژی مورد مصرف در سیستم عصبی است که در مصرف پروتئین بدن صرفه‌جویی و باعث جذب کلسیم و فسفر می‌شود.

یکی از انواع خرما در ایران است .که مصرف آن بیشتر در حالت رطب و خرما است. خرمای کبکاب در حالت نارس و خارک بر خلاف خرماهای دیگر طعمی تلخ دارد. میوه کاملاً رسیده آن (خرما) در اواسط شهریور ماه است. جزو ارقام تر محسوب می‌شود.از نظر اهمیت اقتصادی در ایران بعد از استعمران، شاهانی و مضافتی قرار دارد.خرمای کبکاب از انواع نیمه خشک خرما است. پوست آن نسبت به دیگر انواع خرما زخیم‌تر است و از جمله انواع پرمصرف خرما در ایران است. این خرما که عمدتا از نخلستان های بهبهان استحصال می شود بسیار خوش رنگ است و شهد یا شیره ی فراوانی دارد.

شر کت تهیه ارقام خرمای جنوب

منیزم موجود در خرمای کبکاب نقش مؤثری در جلوگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون بالا و دیابت دارد.

آهن موجود در خرما موجب افزایش مقاومت و رشد بدن می‌شود. همچنین این میوه رنگ موزون به پوست می‌دهد


این ماده‌ی معدنی موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

فیبر محلول، برای سلامت قلب و کنترل وزن بسیار مفید است. فیبر همچنین مدت زمان لازم برای هضم و جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد.


ب۶ در فعالیت های عصبی بدن مؤثر است و خوردن خرمای کباب باعث رها شدن قندهای ذخیره ای بدن می‌شود

کلسیم عامل استحکام استخوانهاست. خرمای کبکاب سرشار از کلسیم بوده و در انعقاد مراحل خون دخیل است و باعث تنظیم ضربان قلب می‌گردد.

جهت تهیه خرید وفروش ارقام مختلف خرما باما تماس بگیرید.

09385332588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *