تجارت وصادرات خرما

کشور مان ایران جز عمده ترین صادر کننده خرما در جهان است که 17 درصد از بازار جهان را به خودش اختصاص داده.ودر این میان استان خوزستان 50 درصد خرمای صادراتی را تولید میکند.بیشترین خرمای صادراتی خرما های /شاهانی /زاهدی/کبکاب/استعمران /پیارم /مضافتی /وخرمای سایراست.

بهترین وباارزشترین خرما صادراتی .برای کشور سریلانکا است که با قیمت 15000هزار دلار

چنانچه بعضی از مشکلات مانند نبود کانترهای یخچال دار /عدم بسته بندی مناسب /نبود تبلیغات درست وبه موقع در مورد خرمای ایران /تشریفات گمرکی ودست وپا گیر /بالا بود مبلغ پیمان ارزی /وجود رقبای سرسخت در بازار جهانی ودرجه بندی مناسب وتلف شدن وقت در بنادر ومرزها وگمرک را ما نداشتیم در صادرات خرما رغیب نداشتیم.
کشورهای مانند پاکستان که بیشترین خرید خرما را از ایران دارد وبعدکشور عراق در رتبه دوم وهند سومین کشور وارد کننده خرما از ایران است وبه ترتیب کشور ترکیه /قزاقستان /افغانستان وعربستان هم بیشترین واردات خرما از ایران را دارند.
بعداز مصر ایران دومین تولید کننده خرمای مرغوب است و 400 نوع خرما تولید میکند .و فقط 12 رقم آن قابل صادرات است .اما چرا درصادرات به جهان و معرفی برندهای ایرانی ضعیف هستیم .عدم بسته بندی شیک ومناسب /عدم تبلیغات در کشورهای اروپای توسط تجارمحصولات خرما وعوامل دیگر باعث شده تا خرمای ایران در بازار جهانی کمتر شناخته شود .



.مشکلات صادرات خرما

 صادرات خرما از تاریخ 15 فروردین تا 31 اردیبهشت سال 1399 مشمول عوارض صادراتی ‌می‌شود.این خود از مشکلات برسر راه تجارت خرماست در صورتیکه در سال جاری تولید خرما به حدود یک میلیون تن ‌می‌رسد اما صادرات خرما 8 ماهه نخست سال خرما حدود 100 هزار تن برآورد شده است. این بدان معناست که صادرات این محصول با کاهش 270 تا 280 هزار تنی صادرات مواجه شده است. بنابراین، کشور اکنون با حجم بالای موجودی خرما مواجه است و کالایی که با مازاد تولید مواجه شده، نباید مشمول عوارض شود. می‌توان گفت که بخشی از کاهش صادرات خرما در سال جاری، نتیجه وضع عوارض بر این محصول در سال گذشته است.

جهت خرید وفروش وقیمت روز ارقام خرما باما در تماس باشید.شرکت درنای در خدمت هموطنان وعزیزان باغدار وتاجر میباشد.//09125532588—09385332588

ایمیل//ALIMARDANI.MEHDI31@GMAIL.COM

آیدی تلگرام//MEHDI7895@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *