خرمای استان هرمزگان و شرایط آب وهوایش

در اینجا بیو گرافی مختصری از استان هرمزگان را بیان می کنیم .این استان در عرض جغرافیایی پایینی واقع شده و در حاشیه خیلیج فارس ودریای عمان منطقه بزرگی را به خود اختصاص داده است .و منطقه مناسبی برای تولید ارقام مختلف خرما محسوب می شود .با این وجود شرایط آب و هوای در تابستان چه شرجی “گرم و مرطوب باشد و چه نباشد.نواحی مختلف کشت و تولید خرما در استان هرمزگان به شرح زیر می شوند.

1) مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب” میناب و حومه ” بخش مرکزی ( سرخون”ایسین”قلعه قاضی”شمیل).جاسک” بندر لنگه و پارسیان

2)مناطقی با آب و هوای گرم و نیمه خشک: رودان و فین.

3)مناطقی با آب و هوای گرم و خشک ” حاجی آباد و توابع آن ” بستک “زیارتعلی “رودان “بشاگرد

با این وجود ارقام زیر کشت در این مناطق متفاوت است و همه ارقام را نمی توان در هریک از مناطق مذکور کشت کرد.بعنوان مثال “بعنوان مثال رقم پیارم و زاهدی “چون از ارقام نیمه خشک و خشک هستن .میوه این ارقام در مناطقی نظیر حاجی آباد .در شمال استان قابلیت پرورش خوبی دارند.واز کیفیت بالای هم برخوردار هستند . “اما از ارقام خشک و نیمه خشک و نیز ارقام تر نظیر شاهانی در مناطقی مانند میناب که از شرایط گرم و مرطوب در تابستان برخوردار هستند.نتایج خوبی دارند.از مهمترین مسایلی که در نخلستانها می توان عنوان کرد ” مسائل ((داشت )) در زمینه ((به باغی))است .تحت عناوین “گرده افشانی ” پردازش “و تنک خوشه ” هرس و تکریب برسی می شوند.

چشمه ای زلال و عجیب در استان هرمزگان +عکس | اقتصاد آنلاین

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه وتوزیع ارقام خرمای جنوب و مشتقات خرما جهت اطلاع از قیمت و موجودی محصول مورد نظر با کارشناسان تماس حاصل کنید . 09125532588–09385332588 -آیدی تلگرام ” mehdi 2455—————–پیچ اینستگرام” m.a.dornai.ir -جیمیل جهت ارسال مشخصات در همکاری با دوستان محترم همکارم alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *