خواص وفوایدمصرف خرما

هسته خرما را اکثر خانواده‌ها  دور می‌اندازند در صورتیکه صحرانشینان، هسته خرما را خشک کرده و آن را آرد کرده و بعد نان تولید می‌کنند یا آن را خیس کرده برای غذای شتر استفاده می‌کنند.

هسته را بو داده و از آن قهوه درست می‌کنند؛ یک قهوه خوشمزه و عالی.

 در ایران، بیشترین باغات خرما در استان‌های جنوبی است .مردمان جنوب خرما رانیز به‌عنوان طلای سیاه میخوانند. 

جالب است بدانید حدود 50 درصد تولید میوه آن فقط در داخل کشورمصرف می‌شود،در ترکیب شیمیایی خرما، ویتامین‌های A، B، C و E و مواد دیگری مانند پروتئین، چربی، فسفر،  گوگرد پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و نیاسین به‌کاررفته است. برای همین توصیه می‌شود که در روز حدود 2 تا 3 خرما مصرف کنید تا بتوانید ویتامین‌های موردنیاز بدن خود را از این میوه جذب کنید.برای افرادی که مشکل گوارشی دارند، خوردن خرما توصیه می‌شود. بهترین جایگزین قند است زیرا در صد گرم خرما 125 کیلوکالری انرژی وجود دارد اما در همین مقدار قند، 400 کیلوکالری انرژی وجود دارد. ازاین‌رو، مصرف درست خرما  کمتر باعث اضافه‌وزن در افراد می‌شود و مخصوصاً برای افرادی که قصد لاغری دارندوهچنین برای ورزشکاران استفاده از این میوه بسیار توصیه می‌شود.

شرکت تجاری خرمای جنوب در تهیه وخرید وفروش ارقام خرمای جنوب در کنار مشتریان عزیزمیباشد.باما تماس بگیرید.09385332588

خوردن خرما جهت بهبود دستگاه گوارش و بیماری‌های آن مانند یبوست و جلوگیری ازسرطان خون میشود.

ویتامین B6:در خرما باعث تقویت حافظه میشود.

پتاسیم داخل خرما برای مشکلات فشار خون مفید است /

منیزیم موجوددر خرما برای بیماران اعصاب وروان توصیه میشود.

فسفرموجود در خرما جهت تقویت سلولهای عصبی بسیار عالیست/

بخاطر قند کمی که دارد باعث جلوگیری از پوسیدگی دندانها میشود.جهت تسکین دردهم تجویز میشود مخصوصابرای زنان باردارکه نزدیک زایمان هستن.

فولات یا اسید فولیک موجود در خرما خون ساز است .مصرف خرما باعث میشود کمبود اهن بدن جبران شود /مصرف خرما باعث کاهش وزن میشود /اگر خرما را شب قبل از خواب در اب خیس کرده وصبح میل شودبرای افرادی که قلب ضعیفی دارن بسار مفید است/

خواص و فواید خرما تا حدی زیاد است که می توانیم به‌اندازه روزهای سال فقط خواص کلی آن را بیان کنیم؛ اما به‌هیچ‌وجه نباید در مصرف خرما زیاده‌روی کرد

اما با وجود خواص بسیار زیاد خرما مصرف بی رویه وزیادش هم .توصیه نمشود.چرا که باعث یک سری آسیبهای از قبیل /افزایش فشار خون/پوسیدگی دندان /آسیب به طحال وکبد/برای افرادی که بیماری قند دارندمصرف زیادش خوب نیست /بخاطر گرم بودن طبع خرما ممکن است باعث زخم دهان /شدیدتر شدن تبخال /شدیتر شدن تاول وخارش بدن شود.

جهت خرید وفروش ارقام متنوع محصولات خرما با ما تماس بگیرید.

09385332588////ایمیلALIMARDANI.MEHDI31@GMAIL.COM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *