شیره خرما وخواص سرشار ازویتامین

خرما میوه انرژی زا است وشیره خرما هم سرشار از انرژی چون طبع شیره بسیار گرم و خشک است وبرای افرادی مزاج گرمی دارن توصیه میشود با سرکه بجوشانن وسرکه شیره میل کنن.برای کم خونی بسیار مفید است چراکه سرشار از ویتامین Bمیباشد.با داشتن ویتامین Aوکاروتنوئید موجود در شیره خرما برای شب کوری وخشکی چشم وعفنت های چشمی بسیار موثر است وجلوگیری میکند ازنارسایهای چشمی.درزمان بارداری برای زنان باردار توصیه میشودچون وضع حمل وزایمان را آسان میکند.باعث رفع خستگی/آرامش اعصاب وسرزنده گی ونشاط میشود.برای پوست خوب است زیرا حاوی ویتامینC-D است .ضد پیری /کلسیم ومنیزیم موجود در شیره خرماباعث استحاکام استخونها میشودودر تسکین دردهای روماتیسمی موثر است .باعث قدئرت جنسی ودرمان زود انزالی میشود.

شیره خرما

خرما ومصرف شیره خرما وخواصی که برای خانواده مفیداست

شیره خرما در وعده غذای صبح همراه صبحانه میل کنید.وهمچنین بجای شکر در پختن حلوااستفاده کنید.دربعضی از شهرهای کشورمان مانند همدان /اردبیل/اراک در فصل زمستان شیره را بابرف (شیره برف)یابا ارده(ارده شیره)و یا باشیر (شیره با شیره) مخلوط میکنن ومیل میکننن که بسیلربسیار خوشمزه ومقویست.رخی از مردم شیره خرما را برای صبحانه مصرف می کنند که بسیار انرژی زاست. مصرف شیره خرما به عنوان میان وعده بسیار مفید است. برخی نیز از شیره خرما به جای شکر در پختن حلوا استفاده می کنند. شیره خرما با توجه به مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان هایی که در آن وجود دارد جایگزین خوبی برای شکر می باشد.

فواید شیره خرما

برای تهیه شیره خرما از دوروش صنعتی وسنتی استفاده میکنن.در روش سنتی شیره خرما را در دیگی میریزن وآب به آن اضافه کرده وحرارت میدهن.زمانیکه خوب غلیظ شدآنرا صاف کرده وشیره را در ظرفهای شیشه ای وپلاستیکی جهت مصرف میریزن.

شرکت (درنای)تهیه وتوزیع خرمای جنوب .بامادر تماس باشید.

09125532588–09385332588

ایمیل/alimardani.mehdi31@gmail.com

تلگرام/mehdi789

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *