فرآوردهای صنعتی نخل خرما

همانگونه که می دانید خرما از محصولات مهم صادراتی و ارز آور بحساب می آید .اما هر ساله حدود 25 درصد از محصول خرما بصورت ضایعات بوده و قابل عرضه در بازار مصرف نیست و همچنین باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی و افزایش هزینه نخلداران و کارخانه های بسته بندی میشود .از آنجای که خرما میوه ای با ارزش غذایی بالای می باشدو این بخاطر دارا بودن مواد قندی قابل ملاحضه ای حدود (72-55 درصد)است .بجز مصرف آن به عنوان غذا در صنایعی شامل شیرینی سازسی / نوشابه سازی /تهیه کمپوت و نظایر آنها قابلیت استفاده فرآوانی دارد.( البته امروزه صنایع برای استفاده ازضایعات خرما درست شده اما هنوز پتانسیل زیادی برای کار کردن دارد)

از فرآوردهای خرما می توان تا حدود زیادی جایگزین شکر شده و باعث شود که صنایع ذکر شده وابستگی کمتری به واردات شکر داشته باشند .در کشورهای خارجی کمتر خرما را تازه مصرف می کنند . و اغلب بصورت نیمه خشک و فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد.از آن طرف سالیانه حدود 30 الی 40 درصداز محصول خرما تحت عنوان ضایعات از بین می رود .لذا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیل و فر آوری محصول خرما می توان از کاهش میوه خرما جلوگیری کرد و در افزایش ارزش افزوده آن ارز بیشتری بدست آورد . وهمچنین با بسته بندیهای شیک و مناسب جهت تازه خوری به طور مستقیم صادرات داشته باشیم .

تجارت -صادرات – واردات ارقام مختلف خرما و مشتقات خرما از قبیل /سرکه خرما //شیره خرما /پودر هسته خرما //ضایعات خرما و غیره “شرکت درنای DORNAI.IR آماده همکاری با باغ داران و تجار می باشد . -تلفنهای تماس”09125532588–09385332588–( جیمیل شرکت) alimardani.mehdi31@gmail.com تلگرام ” mehdi 2455—اینستگرام”m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *