میوه خرما از زمان تشکیل تارسیدن کامل

اهمیت دانه گرده و استفاده مناسب تاثیر زیادی ب کمیت و کیفیت خرما می گذارد .برای مثال ” اگر با کاربرد دانه گرده مناسب به طور متوسط “موجب افزایش وزنی ” .معادل ( 2 ) گرم در هر میوه می شود.می توانیم این موارد را داشته باشیم .

  1. 2500 میوه در هر خوشه »»»»افزایش وزنی هر خوشه 5 کیلوگرم
  2. 10 خوشه در هر نخل »»»»»»افزایش عملکرد هر نخل 50 کیلوگرم
  3. در هر هکتار 120 اصله نخل »»»6 تن افزایش عملکرد در هر هکتار

میوه خرما از زمان تشکیل تا زمان رسیدن کامل پنج مرحله را پشت سر می گذارد که عبارتند از:

1″ حبابوک ( پودوز “حبابو “کنگو ” تروک) صفر تا 4 هفته پس از لقاح که میوه به اندازه دانه تسبیح و به رنگ سبز زیتونی با حداکثر رطوبت و تانن و بدون مواد کربوهیدراتی است

2″ کیمیری ( پهنک “کنگ بکو) 5 تا 17 هفته پس از لقاح که میوه به اندازه یک زیتون و به رنگ سبز است و میزان نشا سته و اسید آن بالاست. دو مرحله رشد و نمو درمرحله کیمیری مشاهده می شود . اولین مرحله ” با سرعت رشد بسیار زیاد و سریع “و در مرحله دوم ” که به علت سفت شدن هسته از سرعت رشد و نمو کاسته می شوند و بر میزان اسید یته اضافه می شود

3″خلال ( خارک /خرک) 18 تا 25 هفته پس از لقاح که از میزان رنگ سبز کاسته و مواد نشاسته ای به ساکاروز” گلوکز و فروکتوز تبدیل می شوند.میزان اسید آن کمتر شده و تانن های نا محلول در آب افزایش می یابد. به همین دلیل است که برخی از ارقام خرما در این مرحله قابل خوردن می باشد.

4″رطب “ رسیدن میوه از قسمت انتهایی خرما شروع می شود. بافت های داخلی به قسمت دم میوه کشیده می شود. ( افزایش مواد قندی و کاهش اسید و تانن های محلول در آب از مشخصه های این مرحله است .

5″ تمار یا خرما:زودرس ترین خرما طی 100 روزو دیر رس ترین خرما طی 240 روز می رسند

درخت خرما وآشنایی روش های تکثیر آن با مطالعه این مقاله در سایت ...
شماره 1( حبابوک)////شماره 2و3و4( مرحله کیمری)//شماره 5و6 (مرحله خلال)///شماره 7و 8 (رطب)//شماره 9(تمار)

جهت ارتبا ط با مشاوران شرکت درنای dornai.ir با تلفنهای 09125532588–09385332588 تما س بگیرید .شرکت تجاری درنای تامین کننده ارقام مختلف خرما و مشتقات آن و ارسال به تمام کشور و صادرات به خارج از ایران .سعی ما جلب رضایت تجار و تولید کننده های عزیز است .

اینستگرام ” m.a.dornai.ir—تلگرام” mehdi 2455–جیمیل ” alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *