نحوه کاشت نخل خرما

در مورد پیدایش / پروش و کاشت درخت خرما و اینکه از کجا تولید میوه خرما آغاز شده و مبداء نخل در کجا بوده خیلی مشخص نیست ..

  • –برخی از دانشمندان قدمت نخل خرما به دورانهای اولیه از زمین شناسی می گویند .بخاطر چگونگی قرار گرفتن برگها ی خرما و شکل مخصوصش بویژه ساقه ای که دارد.دانشمندان از مشابه درختان خرما که در باتلاقهای روییده و مشخص کننده دوران وابسته به نخل خرما می باشد.نظر می دهند.ولی در کل هم طرز پیدایش خرما و هم شناخت انسان و خوردنش از میوه خرما در تاریکی تاریخ فرو رفته .در کتابی آمده مبدا نخل خرما در عهد باستان نامعلوم است .
  • -شخصی بنام محمد بن جریر طبری مبدا پیدایی( نخل خرما ) را همزمان با استقرار حضرت آدم در کره زمین دانسته و نوشتن.می گویند میوه های که خداوند به حضرت آدم بر روی زمین داد.((سی جور)) بوده .
  • 10 میوه پوست دار //گردو //بادام //پسته ///فندق //خشخاش//بلوط //شاه بلوط و انار و موز
  • -10 میوه هسته دار //شفتالو//زردآلو//گیلاس //خرما //نارگیل //سنجد //کنار //عناب //زالزالک و کندر
  • -10 میوه بی هسته //سیب //گلابی//انگور//توت//انجیر//اترج//شاه توت//بالنگ و خیار و خربز
  • نخستین کسی که کارنده میوه خرما بود به استناد از ثعالبی((انوس بن شیث بن آدم گفته شده ))

پیدایش خرما در کشاورزی

نقش درخت نخل در زندگی انسانها تقریبا از زمانی که از غار نشینی سرازی دشت ها شد در ساختار کشاورزی مرحله به مرحله تاثیر عمیقی گذاشت .در کاوشهای باستانی در نقش مهر هخامنشیان که با درخت خرما تزئین شده .نشان از اهمیت نخل خرما در زندگی مردمان آنزمان دارد و اینکه تمدنهای اولیه به ارزش درخت نخل پی برده بودن .

جهت هرگونه اطلاعات از کیفیت و قیمت ارقام مختلف خرما با ما در تماس باشید .همکاران ما در شرکت dornai.ir راهنمایی شما خواهند بود .تلفنهای تماس /09125532588–09385332588

جیمیل” alimardani.mehdi31@gmail.com

تلگرام” mehdi2455

اینستگرام” m.a.dornai.ir

شماره واتساپ” 09385332588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *