کود حیوانی مناسب برای خرما

تغذیه نخل خرما ” خاک

نخل خرما گیاهی است سازگار” که در هر خاکی اعم از شن خالص ” خاک های سنگین رسوبی و هر نوع خاکی که نیازهای اولیه نخل را مانند مواد معدنی ” آب مورد نیاز تامین کند و دارای زهکش و نسبت به آب نفوذپذیر باشد. قادر به رشد است. بهترین خاک برای کشت نخل خرما ” خاک های عمیق ” زهکش دار ” با بافت نسبتا سبک و دارای مواد الی کافی و قدرت نگهداری آب کافی است .نخل خرما نسبت به شوری از محصولات دیگر مقاومتر می باشد .در خاک های که 3 درصد نمک های محلول دارد نخل خرما رشد می کند . ولی اگر غلظت نمک های محلول بیشتر از 6 درصد باشد از رشد متوقف می شود .

نخل خرما نیاز های غذایی دارد” کیفیت میوه خرما و عملکرد نخل خرما به عواملی مانند ” رقم ” آب و هوا ” وضعیت حاصلخیزی خاک ” نوع و مصرف کودهای آلی و شیمیایی وابسته است . در رشد و تولید میوه خرما به جز عنصر های که از طریق هوا جذب می کند به عناصر دیگری هم نیاز دارد ” از قبیل ” ازت " فسفر " پتاس " کلسیم " کبالت " مس " آهن " منیزیم " منگنز " مولیبدن" کلر " سدیم " گوگرد " روی

طرح تولید کود گیاهی از ضایعات خرما | مشاوره سرمایه گذاری، تهیه طرح ...

کود های آلی برای مصرف نخل خرما "

برای اینکه میوه خرمای با کیفیت و مناسب تولید شو. باید پای درختان از کودهای حیوانی و شیمیایی استفاده کرد. کودها علاوه برتامین عناصر غذایی برای گیاه نخل خرما ” باعث بهبود کیفیت فیزیکی خاک هم می شوند.و در رشد و تکثیر موجودات زنده ذره بینی خاک که موجب زنده نگه داشتن خاک میشوند . نقش موثری دارند . می بایست حداقل هر دو سال یکبار مقدار 30–50 کیلوگرم کود حیوانی پوسیده در خاک پای درختان نخل خرما پخش شود .چرا که کاهش مواد آلی در خاک های مناطق گرم و خرما خیز بسیار اهمیت دارد . ومیزان کربن آلی در خاک پای درختان نخل خرما باید بیش از یک درصد باشد . بهترین زمان مناسب کودهی حیوانی در اواخر فصل زمستان می باشد.

شرکت(درنای) dornai.ir جهت تهیه وتوزیع انواع خرما آماده همکاری با کشاورزان عزیز/غرفه داران /میباشد وسعی درآن دارد تا بهترین ومرغوبترین نوع خرما را با قیمتی مناسب در بسته بندیهای شیک به مشتریان عزیز عرضه کند.

تلفن تماس //09125532588–09385332588////جیمیل /alimardani.mehdi31@gmail.com//آیدی تلگرام//mehdi2455@—اینستگرام “m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *