خرمای بوشهر ایران-دشتستان

این محتوا را می نویسم تا کسانیکه می خوانند بیشتر با خاک زر خیز این مملکت آشنا بشن .داشتن میوه ها ومحصولات چهار فصل و گوناگون که سرشار از خواص درمانی وغنی از انواع ویتامینها می باشند .میوه خرما هم یکی از این محصولات است.

پیشینه خرما در نزد فرهنگ ها وتمدنهای جهان (ازایلام تا ایران )

تمدن ایلام از مهمترین تمد نهای ایران قبل از آریایها بوده .ایلام که بابلی ها آن را (الامتوelamtu) یا (الام elam) می گفتن .به معنی ” کوهستان و کشور طلوع خورشید نامیده میشد.حکومتی فدرال داشت /یکی از چهار قسمت دنیای قدیم بحساب می آمد.سراسر خطۀ جنوبی و غربی تحت سلطه ایلا میها بود. آثار باستانی کشف شده منطقه دشستستان و استان بوشهر نشان دهنده عظمت حکومت ایلامیها را نشان میدهد.در مناطق لیان و دشتهای شرقی و شمال شرقی از مناطق مهم جغرلفیایی کشور در دوره شکوه حکومت ایلامیها بوده.آثار باستانی که در قلعه ریشهرو اطراف برازجان “و جنوب شرقی نخلستانها بدست آمده گواه بر تمدن و تاثیر فرهنگ ایلامیها در آن زمان کاملا مشخص است.خوزستان و کوههای اطراف آن /دشت های وسیع و فراوان /رود پر آب و بزرگ کارون /خاک مساعد /آب فراوان و هوای گرم این منطقه را برای کشاورزی بلاخص خرما کاملا مساعد ساخته است. آثار بدست آمده نشان می دهد که در حدود 5000 سال پیش کشاورزی و شهر نشینی و تمدن در خوزستان آن زمان که نامش شوش بوده” جریان داشته و یکی از زراعتهای پر رونق آنها کشت خرما بوده . شهر شوش پایتخت ایلامیها و مرکز تلا قی دو تمدن بزرگ جلگه بین النهرین و دیگری تمدن فلات ایران بوده که هردو برهم تاثیر داشتن” بر روی مهر ایلا میهای باستان امضای به شکل نخل می کشیدن. که قدا ست و حرمت نخل را نشان می داد و سمبل دوستی و نوید آشتی بوده است.

شرکت درنای dornai.ir تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات خرما در سراسر کشور و صادرات و واردات به کشورهای همسایه و آماده همکاری با عزیزان تاجر و باغدار” تلفنهای تماس 09125532588-09385332588 -جیمیل شرکت ;alimardani.mehdi31@gmail.com /عزیزان خواهان همکاری /محصول رابا تماس خصوصیات آن و قیمت مدنظر و کیفیت به جیمیل شرکت بفرستید و یا در واتساپ قرار دهید.

اینستگرام “m,a,dornai.ir—تلگرام “mehdi2455 –شماره واتساپ “09385332588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *