خرمای دیری-سیدی-ایتیما-شهابی

خرمای که در بازار مورد پسند قرار میگیرد باید صفاوت و ویژه گی های از قبیل رنگ / اندازه / شکل / میزان قند /بافت/ نسبت گوشت به هسته و میزان تا نن” که اینها از مهمترین ویژه گی های میوه خرما است را داشته باشند .هر رقم خرما در بازار برای خودش شناسنامه ای دارد که خریداران بر اساس تجربه و سابقه ذهنی و مشخصات ویژه آن رقم جهت نیاز و آنچه مد نظر دارند .در مراحل مختلف رشد میوه شروع به خرید و سفرش گیری جهت مصرف در بازار می کنند.حال اگر قرار باشد رقمی جدید و بازار پسندی که صرفه اقتصادی بالای هم دارد را برای کشت و تولید کنید .باید حتما در نظر بگیریم . که مهم است میزان تبلیغات و آشنایی مردم با صفات کمی و کیفی و بازار پسند رقم جدید را //اگر بخواهیم مثالی در این زمینه بزنیم ” رقم خرمای استعمران محصول کمتری از ارقام دیگر دارد ولی چون صادراتی است . بیشترین سطح زیر کشت را در استان خوزستان به خود اختصاص داده.حال از جنبه دیگر/خرما استعمران بیشتر صادراتی می باشد .اگر در امر صادرات مشکلی پیش آید. بازار فروش خرمای استعمران دچار نوسان میشود و مصرف داخل کشورهم خیلی نیست و فقط در مرحله رطب بیشتر فروخته میشود.این خصوصیات جنبه دیگر بازار پسندی و اهمیت تفاوت میان صفات مطلوب خرما را از دید مصرف کنندگان داخلی و خارجی نشان می دهد .

ارقام بازار پسند خرما

مواردی که باعث پسند و فروش نوع خواصی از رقمهای خرما در بازار داخلی و خارجی است .

_بازار داخل کشور ارقام خرمای با در صد قند بالا را می پسندد

_برخی کشورهای غربی و اروپایی ارقام خرما با میزان قند پایین می پسندن .مانند خرمای دگلت نور

_در کشورهای غربی به میوه های با رنگ روشن بیشتر علاقه دارند

_ در کشورهای آسیایی به میوه های با رنگ تیره تر بیشتر علاقه دارند.

_اندازه میوه “که گذشته از سایر صفات .نقش بسیار مهمی در بازار پسندی دارد .بطور مثال خرمای رقم مجول درشتر ین و گرانترین خرمای جهان محسوب می شود .میوه خرمای مجول درشت و هسته آن به نسبت کوچک است / اینکه نسبت گوشت به بذر بیشتر است از خصوصیات بازار پسند این محصول می باشد

_قیمت محصول که نقش بازار پسندی خودش را دارد.

با خرید از شرکت DORNAI.IR کیفیت در محصول /بسته بندی شیک /قیمت مناسب و تعهد ما نسبت به تحویل به موقع را تجربه خواهید کرد.

تلفنهای تماس “09125532588—09385332588

تلگرام”mehdi2455

اینستگرام”m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *