قیمت خرما مضافتی

آیا می دانستید ؟ کشت نخل خرما بیش از شش هزار سال در ایران قدمت دارد.

آیا می دانستید ؟از 90 میلیون اصله نخل خرمای که در جهان وجود دارد بیش از 24 میلیون اصله در کشور ما ایران است .

آیا می دانید ؟ گسترش کشت خرما در بیش از 10 هزار روستا می باشد و باعث اشتغال زایی است

آیا می دانید؟ ایران برای رهایی از اقتصاد تک محصولی تلاش می کند.

از میوه خرما بسیار پیامبران و کتابهای دینی مختلف گفته اند.در دین یهود خرما را یکی از هفت میوه بهشتی می خواند و نقشهای از شاخه ها و خوشه های درخت خرما بر دیوارهای معبد سلیمان کشیده اند..در زبا ن عربی محلی است به نام راعین موسی(چشمه موسی) درنوشته های کتب مقدس گفته شده .بعد از اینکه فرزند ان اسرائیل (یعقوب) از سرزمین فرعون و از دریای سرخ گذشتند وارد محلی شدند که 12 چشمه و 10 درخت خرما بوده .که هنوز آثار تعدادی از درختان خرما هنوز در آنجا هست.

ارزش خرما در قیمت و تاریخ

خرما ارزش غذایی بالای دارد. و ویتا مینهای آنچنانی ندارد اما خاکستر آن دارای 50 درصد پتاسیم و.8 درصد فسفر و 5 درصد کلسیم است . نظر آقای داوسن کارشناس معروف خرما این است که با خوردن یک دانه خرما با یک لیوان شیر شتر مواد غذایی لازم برای یک نفر در روز کاملا تا مین میشود./ موادی که تشکیل دهنده خرما هستند عبارتند از :آب //مس // آهن / املاح معدنبی/ چربی / اسید اسکوربیک /پروتئین //فسفر/ منیزیم / کلسیم / قند / سدیم / اسید نیکو تنیک/ ویتامین A/ پتاسیم /ویتامین B1 , و ویتامین B2 /, و البته بیشتر خرما از قند تشکیل شده .به همین خاطر کالری زیادی دارد.

شرکت تجاری (درنای) dornai.ir/ خرید وفروش انواع خرما در قیمتهای مناسب وکیفیت خوب در تماس باشید با تلفنهای 09125532588/ /09385332588/ / تلگرام mehdi2455/ /اینستگرامm.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *