خرمای کبکاب-80درصد نخلستانهای بوشهر

از بی نظیر ترین خرماهای تولیدی ایران خرمای کبکاب است . استان بوشهر یکی ازمهمترین مناطق خرما خیز کشوراست . که سابقه چندین هزار ساله در کشت خرما دارد و 25 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات را به خودش اختصاص داده . و بیش از 4میلیون اصله نخل دارد .دارای تنوع زیادی از ارقام خرما می باشد . 80 درصد نخلستانهای استان بوشهر خرمای رقم کبکاب کشت می کنند . در این استان به خاطر شرایط آب و هوای نسبتا متفاوت که در مناطق مختلف وجود دارد . بعضی از ارقام به نسبت رقم های دیگر غالب تر و شناخته تر هستن .مثلا”در شبانکاره / دالکی / مزارعی /و اهرم رقم کبکاب غالب است . یا در مناطق برازجان / دشتی و دهستا نهای چاهکوتاه /انگالی /بنداروز/ سرکره/ دویره /عیسوند / زردکی / آبطویل/ حسینکی / رقم خرمای شهابی غالب است و بیشتر کشت وپرورش می یابد. درمنطقه پشتکوه رقم زاهدی ( قصب) رقم غالب می باشد . -خرمای رقم خاصویی در منطقه جم و ریز //در منطقه آبدان رقم خرمای شکر و یا در منطقه گناوه ارقام مختلفی هست که واقعا سخت می شود گفت غالبیت آنهارا .

حدود 12 استان در کشور داریم .خرما تولید و کشت می کنند .و 400 رقم مختلف میوه خرما در ایران شناخته شده .این میوه مقوی دارای آب / پروتیئن ئ/ چربی / قند سالم / سدیم / پتاسیم / کلسیم / آهن /و یتامینهای ب 1/ و ب 2/ همراه کمی اسید اسکوربیک می باشد . که برای بدن انرژی فراوانی تولید می کند.

از عمده کشورهای وارد کننده خرمای ایران : امارات متحده عربی / پاکستان / آلمان / ایتالیا / اسپانیا / انگلستان / فرانسه / سوئیس / سوئد / ژاپن / کانادا و …….هستند .

اما متاسفانه محصول خرمای کشورمان و همچنین خرمای کبکاب مفت و ارزان صادر میشود .و علت این هم عدم توجه به بسته بندی تمیز و بهداشتی و تبلیغات مناسب/ بازار یابی علمی و کاربردی برای این محصول است . در حقیقت خرمای کبکاب یجورایی علوفه ای به امارات و پاکستان صادر می شود .و درآنجا تاجرهای هندی و عرب ” بازدن کارخانه های بسته بندی ” خرمای ایران را با بسته بندی شیک و بهداشتی و مشتری پسند به چند برابر قیمت می فروشند و اصل سودی که باغدار ایرانی باید ببرند به جیب تجار خارجی می رود .

ما باید در راستای بازار یابی علمی و کاربردی و شناخت فرهنگ و قوانین کشورهای آسیای و اروپایی و در خواست بازار آنها از بسته بندی آموزش ببینیم .

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *