خرما زاهدی از ارقام سازگار خرما

از دیگر رقمهای خرما که بازار پسندی خوبی دارد .خرما رقم زاهدی است .مشخصات بیشتری از رقم زاهدی به این ترتیب است .

رنگ خرما زاهدیاندازه خرما زاهدیوزن خرما زاهدی شکل خرما زاهدیبذر خرما زاهدی
در مرحله خارک /زرد رنگ
در مرحله رطب قهو های روشن
درمرحله خرما:زرد تا قهوه ای
بسیار روشن
اندازه طول خرما زاهدی
4—3 سانتیمتر
قطر آن : حدود 2 سانتیمتر
7 تا 9 گرمکوزه ای و
کلاهک آن
زرد رنگ و
برآمده
کشیده و باریک

اگر از رشد درخت خرما زاهدی بخواهیم بگویم . این رقم نسبتا رشد زیادی دارد و اندازه تاج آن بین متوسط تا بزرگ است ” و قدرت تولید محصول به طور متوسط 60 کیلوگرم در درخت است . میوه خرما زاهدی برای مصارف مختلف تازه خوری و بسته بندی های مختلف تکه دانه//دوتایی//سه دانه ای و همچنین در بسته های با وزن مختلف به کار می رود.

رطب جنوب خوزستان-زاهدی

رقم خرما زاهدی در کشورهای خارجی بازار پسندی خوبی دارد و جزء ارقام خشک محسوب می شود.از محدود ارقامی است که رنگ میوه اش در مرحله خرما زرد روشن می باشد.خرما زاهدی” منشاء این رقم در مناطق جنوب استان خوزستان /بوشهر و فراشبند فارس است . که مهمترین مناطق زیر کشت آن خود خوزستان و بوشهر و فارس هستند .از خرما های صادراتی می باشد.و به دلیل خشکی بافت میوه حمل و نقل آن به راحتی صورت می گیرد.این رقم در داخل هم ” بازار خوبی دارد.برای نگهداری آن در انبار باید بدانیم که به آفات انباری بسیار حساس است.خرما زاهدی در اغلب مناطق خرما خیز کشور کاست میشود چرا که خصوصیت منحصر بفرد دارد مانند “سازش با شرایط مختلف آب و هوایی/تحمل سرما و مقامت نسبی به کنه تارنن .زمان برداشت خرما زاهدی در اواخر شهریور و اوایل مهر است .

جهت ارتبا ط با مشاوران شرکت درنای dornai.ir با تلفنهای 09125532588–09385332588 تما س بگیرید .شرکت تجاری درنای تامین کننده ارقام مختلف خرما و مشتقات آن و ارسال به تمام کشور و صادرات به خارج از ایران .سعی ما جلب رضایت تجار و تولید کننده های عزیز است .

اینستگرام ” m.a.dornai.ir—تلگرام” mehdi 2455–جیمیل ” alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *