خرید خرمای ارزان

کشورهای که عمده تولید کننده خرما در جهان هستن .اول مصر و بعد عراق و ایرا ن می باشد که میزان تولید سالیانه این چند کشور باهم 2 میلیون تن بود اما در این چندسال اخیر به دلایلی در مقدار تولیدآنها تغییراتی ایجاد شد.در کشور مان ایران در حدود 148/139 هکتار زمین زیر کشت خرما وجود دارد و تولیدی معادل 520/538 تن را به خود اختصاص می دهد.میانگین تولید خرما در هر هکتار چیزی حدود 454/4 کیلوگرم می باشد .در ایران 11 استان بصورت پراکنده چیزی حدود 200 هکتارزمین وباغ را زیر کشت خرما دارند .و تولید خرمای این نخلستانها 800 هزار تن در سال هستش که 25 درصد تولید کل جهان را تشکیل می دهد.

تولیده عمده خرمای دشتستان

درخت خرما گیاهی دو پایه و همیشه سبز است که به ارتفاع 18 تا 30 متر می رسد .در انمتها دارای تاجی از برگهای متعدد ( سی / چهل عدد ) بسیار بزرگ شانه ای و بلند تا 5متر /تنه درخت نخل استوانه ای است و هیچ ا نشعابی ندارد و جای برگهای افتاده روی تنه مانند پله جهت بالا رفتن و چیدن میوه عمل می کند.نخل خرما و میوه خرما معروف به ملکه دنیای گیاهان است .و تقریبا هیچ نخلی وحشی رویش نمی کند . میوه خرما در هفت مرحله از رشد تا رسیدن کامل اسامی مختلف دارد.طَلع //(یعنی : شکوفه نخستین که از درخت خرما برآید)// وَلیع //بَلح (غوره سبز ترش ) /خَلال ( غوره ترش ما یل به زرد ) //بَسر(غوره زرد مایل به شیرین) //قُسب(خرمای نارس)// رطب ( خرمای رسیده )و تمر(خرمای خشک).

در احداث نخلستان این نکته حتما باید در نظر گرفته و انجام شود . آنهم فاصله 8*8 بین هر نخل است . اما در برخی از نخلستانها رعایت فاصله نشده و در حدود 5*5 متر نخل کاشتن .حال اگر در نخلستان بخواهید بین نخلها مرکبات دیگر بکارید باید فاصله را 12*12 رعایت کنید. میوه خرما از سه بخش تشکیل شده به نامهای :اپیکارپ:تشکیل دهنده پوست نازک روی خرما //مزوکاپ(به قسمت گوشتی و خوراکی خرما گفته میشود //( آندو کاپ: به پوست نازک و سفیدی که بصورت روپوش روی هسته کشیده شده .

همه تلاش شرکت dornai.ir در جلب رضایت مشتریان عزیز می باشد تا خرمای با کیفیت و مناسب را در اسرع وقت برای تجار گرامی فراهم کند . با ما در تعامل باشید . تلفنهای تماس :09125532588<<09385332588

تلگرام “mehdi2455/<<<<اینستگرام m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *