خرید و فروش خرمای بم

از نخل خرما و میوه خرما را در کتاب مقدس 24 مرتبه نام برده شده .و ادیان مختلف مانند مسیحیان معتقد هستند .که برگ درخت خرما بعنوان سنبل و نشانه شهادت و روح شهدایی است که در راه دیانت حضرت مسیح جان باخته اند..یهودیان اصرار و اعتقاد داردند که در اسرایئل و فلسطین امروزی درخت خرما فراوان بوده . بین دریای گالیله و دریای مدره ./مسلملنان هم که میگویند در خت خرما را حضرت محمد خلق کرده .قدمت و سابقه در خت خرما بیش از 5000 هزار سال می باشد زیرا نام درخت خرما را در بین آثار باستانی و بر لو حه های گلی که مطعلق به 50 سده پیش بوده پیدا کردن .

نخل خرما و سابقه تمردر تاریخ

در ایران ما در زمان هخامنشی کشت نخل خرما معمول بوده .نخل خرما در پایان سده نهم میلادی از ایران به چین برده شد ودر منابع چینی از ایران ( در تلفظ چینی پارسی :درزبان بوسی ) به عنوان سرزمین نخل خرما نام برده شده و چینی ها خرما را به نام عناب پارسی و عناب هزار ساله می خواندن . این درخت پر خاصیت می تواند در برابر خشک سالی و تشنگی 2 الی 3 سال و بعضیا تا 5 سال مقاومت کند .درخت خرما در مناطق گرمسیر بین 80 تا 120 سال عمر میکند و در نواحی نیمه گرم سیر بین 150 الی 200 سال ./با اینکه اصل در خت خرما برای عربستان و شمال آفریقا است ولی دانشمندان معتقد هستن خاستگاه آن از کشور هندوستان بوده . در بی ن کشورهای اروپای کشور اسپانیا قدمت بیشتری در کشت خرما دارد.

شرکت تجاری درنای dornai.ir/خرید وفروش انواع خرما در قیمتهای مناسب وکیفیت خوب در تماس باشید با تلفنهای 09125532588/—-/09385332588/—-/ تلگرام mehdi2455/—-/اینستگرامm.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *