شرکت بازرگانی درنای-واردات-صادرات ارقام تجاری برحی-زاهدی

ازارقام تجاری خرما ” رقم برحی

رقم برحی مطلوب ترین رقم تجاری ” جاهای مهم و اصلی کشت ” آبادان ” خرمشهر” اروند کنار و اهواز در ایران ” و بصره عراق ”

جزء ارقام تر و نرم ” هم خلال و هم رطب و تمر ( خرما) آن قابل خوردن می باشد . ولی خلال و رطب رقم برحی بیشتر مصرف دارد .در بازار داخلی فروش بالا به نسبت بازاربین المللی و در صورت بسته بندی شیک و مناسب صادرات خوبی خواهد داشت .

رطب برحی ایران و عراق بسیار مزه و طعم خوبی به نسبت سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.و طرفداران زیادی هم دراین کشورها دارد.

رشد زیاد و تاج گسترده و زیبای خرما برحی این رقم را خاص کرده “بطوریکه در زیبای فضای پارکها و تفریگاهها مورد استفاده قرار می گیرد

رقم برحی در مرحله خلال زرد رنگ ” در مرحله رطب قهوه ای روشن “/در مرحله خرما قهوه ای است .”میوه خرما برحی شکل بیضی با کلاهک زرد رنگ تو رفته می باشد . قطر میوه 2/5 تا3 سانتیمتر “طول میوه 3 تا 3/5 سانتیمتر ” وزرن میوه خرما برحی 9 تا 11 گرم است .

زمان برداشت در خوزستان شهریور می باشد . رقم برحی محصول زیادی می دهد .متوسط آن در مرحله تولید حدود150 کیلو گرم در درخت است .” به کنه تانن حساس و اگر آلوده به این کنه شود باید با استفاده از کنه کش های مجاز در 15 خرداد ماه ( اوایل مرحله کیمری) سم پاشی شود .

شرکت بازرگانی درنای ” واردات و صادرات ارقام تجاری و درجه یک خرما ی جنوب ایران

خرما زاهدی رقم تجاری

  1. بیشتر در بازار داخلی مصرف دارد ” جزء ارقام خشک می باشد ” رنگ این میوه در مرحله خرما زرد روشن است ”
  2. بیشتر در جنوب استان خوزستان ” بوشهر وفراشبند فارس کشت می شود . به دلیل خشک بودن میوه حمل و نقل راحتی دارد و جهت صادرات مناسب است . به آفات انباری حساس می باشد .
  3. رشد درخت رقم زاهدی خوب و اندازه تاج آن بین متوسط تا بزرگ می باشد . در تولید محصول قدرت متوسطی دارد . در حدود ( 60 کیلوگرم در درخت ) ” مصرف میوه رقم برحی تازه خوری و در بسته بند یهای تک دانه ای ” دوتایی ” سه تایی و در وزنهای مختلف قرار می گیرد .
  4. میوه خرما برحی در مرحله خارک رنگ زرد و در مرحله رطب رنگ قهوه ای روشن ” در مرحله خرما زرد تا کمی قهوه ای بسیارروشن”است.
  5. طول میوه 3-4 سانتیمتر” قطر میوه 2 سانتیمتر ” وزن میوه خرما برحی 7تا 9 گرم متغیرمی باشد . بذر میوه کشیده و باریک “شکل میوه کوزه ای و کلاهک آن زرد رنگ و برآمده است .
  6. زمان برداشت خرما برحی اواخر شهریور و اوایل مهرماه ” خرما رقم برحی در برابر سرما “شرایط آب و هوایی مختلف ” کنه تانن ” سازگار و مقاوم است .که همین خصوصیت باعث شده تا در بیشتر مناطق کشت شود .ولی مهمترین جاهای که کشت رقم زاهدی بیشتر است استان خوزستان ” بوشهر و فارس می باشد .

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “m.a.dornai.ir–تلگرام “mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *