شیره صنعتی فرآورده میوه خرما

در محتوا ارزش غذایی خرما چقدراست؟(سرج کنید داخل سایت ) تقریبا چند روش سنتی تهیه شیره خرما را گفتیم .در اینجا روش تهیه شیره خرما صنعتی که یکی ار فرآوردهای میوه خرماست مختصرا شرح می دهیم .

خرما را به صورت قطعات کوچک تقسیم کرده و سپس 1/5 برابر آن آب با دمای 90تا 65 درجه اضافه می کنند .بعد” 20 دقیقه به همین حالت می گذارند .سپس با صافی های مشبک 2–3 میلی متری تفاله های آن را جدا نموده و دوباره به تفاله آب اضافه میشود.و عمل استحصال شیره تکرار می شود .شیره رقیق شده را تصفیه نموده تا رنگ نا خوشایند و طعم گس شیره تا حدی برطرف شود .برای این کار از پرلیت که نوعی سیلیکات است استفاده می کنند و سپس آب آهک به آن اضافه کرده تا مواد پروتینی به صورت رسوب جدا شود.و این رسوب توسط پرلیت جذب میشود.

صنعت فرآوری میوه خرما -شیره خرما

بعداز اینکه رسوب توسط پرلیت جذب شد .حالا نوبت اضافه کردن خاک دیاتومه است که رسوبگیری شود.و بعد با عمل فیلتراسیون شیره از قبل صافتر می شود.شیره ای که صاف شده دارای قند و مواد رنگی و املاح است .اگر بخواهیم رنگ شیره زلالتر شود با تعویض کنندهای یونی انجام می گیرد .برای اینکه رنگ تیره باقی مانده در شیره رفع شود به آن اسید استیک اضافه می کنند.تا pH آن پایین بیاید.سپس توسط پنبه نسوز آنرا صاف کرده تا در نهایت شیره زلال وشفافی بدست آید.در این مرحله شیره رقیق توسط دستگاه تبخیر در خلاء تغلیظ می نمایند.و خیلی سریع 35–30 درجه سانتی گراد خنک می کنند .نکته : از خرما به روش سنتی 15% درصد شیره می گیرند . اما در کارخانه حدود 60 درصد.

شرکت صادرات و واردات ارقام خرمای جنوب dornai.ir آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان و باغداران عزیزمی باشد .جیمیل شرکت alimardani.mehdi31@gmail .com و تلفنهای شرکت 09125532588–09385332588>>>تلگرام “mehdi 2455>>>>اینستگرام” m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *