مصارف شیره خرما در صنایع

یکی از مشتقات گرفته شده از میوه خرما شربت خرما که از شیره خرما گرفته می شود . شربت خرما در تهیه فرمول های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.و در فرآوری های غذایی شیرین بجای شکر می توان از قند های استحصال شده از محصولات کشاورزی مانند شیره خرما و عسل خرما استفاده کرد.این فرآوردها می تواندجایگزین خوبی برای شکر باشد .چرا که بیشترین شیره خرما و عسل خرما گرفته شده از انواع خرما درجه است .و قیمت آن از واردات شکر ارزانتر می شود .امروز مصرف شکر در صنعت شیرینی و شکلات خیلی خیلی کمتر شده .از شیره خرما می توان در تولید محصولات دیگری نظیر “آب نبات //شیرینی های تافی //شیرینی های نرم //نان های رژیمی//نانهای سوخاری و نان های فانتیزی نام برد.

دستور پخت شیرینی خرمایی کرمانشاهی | سرآشپز پاپیون

کاربرد شیره خرما بجای شکر

شیره خرما را در تولید بیسکویت//کیک/استفاده می کنند و از لحاظ شیرینی //طعم //تردی //بافت و رنگ مورد آزمایش و مطالعه قرار دادند.نتیجه شیره خرما تا 50 درصد بهتر از شکر بوده وبعضا در تولید بیسکویت صنعتی شیره خرما تا حداکثر 60 در صد می تواند بهتر از شکر باشد.کسانیکه شیره سنتی درست شده. معمولا در پخت حلوا و یا با نان مورد مصرف قرار می دهند.شیره خرما در گذشته یک کالای صادراتی از ایران به چین و کشورهای خلیج فارس بوده .از شیره خرمای فرآوریشده” که از خرما غلیظ تر است .یک نوع نوشیدنی مغذی درست می کردند.شیره خرما را در ایلات متحده در لوله های منعطف که شبیح لو له های نوشمک دربازار ایران است .برای استفاده در پن کیک(pan cake) به بازار عرضه می شود.در سویس یک نوشیدنی بنام تمرا (Tamra) که نوشیدنی گاز دار است.از شیره خرما ساخته می شود .و در عربستان بازار خوبی دارد.از شیره خرما برای خوش عطر کردن “و شیرین کننده فرآوردهای لبنی استفاده می شود . از شهد رقیق شیره خرما همراه با شیر خشک نوشیدنی خوبی ساخته می شود .در تولید بستنی شیره خرما می تواند بیش از 15 درصد جایگزین قند بستنی باشد.

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “m.a.dornai.ir–تلگرام “mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *