شیوه کنترل علفهای هرزنخلستان خرما-شرکت تجاری درنایdornai.ir

روش کنترل بیماری های ناشی از بلایت و خشکیدگی برگ خرما و کنترل علفهای هرزنخلستان خرما

اسپورها ابزار اولیه و اصلی حرکت و انتقال قارچ ها در نخلستان از نخلی به نخل دیگر هستند .و رطوبت بالا زمینه الودگی و گسترش بیماری می باشد . فاصله گذاری بیشتر بین درختان نخل خرما در نخلستا نهای تازه احداث شده . آبیاری صحیح در ساعات اولیه صبح به منظور کاهش رطوبت سطح برگ و در شب باعث کاهش شدت بیماری ” بسیار مهم است . جمع کردن برگ های الوده خشک شده و سوزاندن آنها به جهت حذف کامل اینوکلوم” قارچ بیماری زا ” رعایت بهداشت نخلستان و جلوگیری از پخش شدن برگ های آلوده بسیار مهم است .استفاده از قارچ کش مخصوصا در نخلستا نهای جوانتر به شرطی که نخل خرما به طور جدی در معرض بیماری . ویا همه گیری بالقوه بیماری قرار گرفته باشد .

شرکت تجاری درنای dornai.ir فعال در زمینه تهیه و توزیع انواع خرما باکیفیت

کنترل علفهای هرز نخلستان خرما

علفهای هرز خسارت جدی به عملکرد محصول خرما وارد می کند .بااینکه در ابتدا کم اهمیت به نظر می آید ولی بیشترین خسارات را نسبت به سایر عوامل خسارت زا دیگر وارد می سازد .علفهای مانند . ” حلفه ” مرغ ” نی ” سوروف ” اویارسلام ” کهورک ” خارشتر ” قیاق ” تاج خروسی وحشی ” شیرین بیان ” پیچک صحرایی ” علف شور ” کاهوی وحشی ” و سلمه تره از مهمترین علف های هرز نخلستان محسوب می شوند . در کنترل علف های هرز باید به گونه ای عمل شود .که کمترین خسارت به محیط زیستی اطراف وارد آید . از بهترین روش های کنترل علف های هرز “به تجربه های افرا د محلی ” وجود نیروی انسانی ” امکانات ” تجهیزات ” موجود بودن انواع علف کش ها و البته توان مالی نخل دار بستگی دارد. از مهمترین شیوه های کنترل علف های هرز ” شیوه های زراعی ” مکانیکی ” بیولوژیکی و استفاده از سموم شیمیایی می باشد .

کنترل زراعی ” با تعویض کست میانه کاری بین نخیلات و در فصل های مختلف باعث به هم خوردن سیکل زندگی و کنترل علف های هرز شده . و با کاشت گیاهان خانواده لگومینوز که همان کود سبز است ” مانند شبدر ” یونجه ” و برگشت آن ها به خاک هم به تقویت خاک کمک می کند .و هم باعث کنترل علف های هرز می شود . از دیگر روش های کنترل علف های هرز کشت گیاهان پوششی که در زمان کوتاه سطح خاک نخلستان را پر کند .

شرکت تجاری درنای dornai.irآماده همکاری در زمینه تهیه و توزیع انواع خرما و مشتقات خرما با عزیزان باغدار و تولید کننده و تجار گرامی می باشد.

کنترل مکانیکی ” شخم زدن بین ردیف های نخل ها برای کنترل علف های هرز به نحوی که باعث آسیب به ریشه نخل ها نشود . با توجه به چند ساله بودن علف های هرز ” داشتن ریزوم ” مرحله رشد و تراکم علفهای هرز” می توان ازشیوه کولتیواتور زدن اطراف نخل های خرما ” وجین دستی و یا سوزاندن علفهای هرز جهت کنترل آنها استفاده کرد . باید در نظر داشت استفاده به تنهایی از شخم و دیسک برای کنترل علفهای هرزی که به بذر نشسته اند یا دارای ریزوم هستند. مفید و نخواهد بود .بلکه شرایط تکثیر و زیاد شدن علف های هرز را هم فراهم می سازد . ” استفاده از این شیوه برای کنترل علف های هرز یک ساله ای که در مرحله قبل از گلدهی هستند .موثر می باشد .

کنترل شیمیایی” استفاده از علف کش ها که بسیار سریع و مقرون به صرفه می باشد . ولی باید به گونه ای انتخاب شود که آلودگی محیط زیست را به همراه نداشته باشد . علف کش ها را بر اساس ساختار شیمیایی و زمان مصرف به انواع مختلف خاک کاربرد پیش رویشی” پس رویشی ” تماسی یا سیستمیک ” اختصاصی یا عمومی تقسیم می کنند.

گزارشات بررسی کارایی چند علفکش در كنترل علف‌هاي هرز مهم ...

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “instagram.com/m.a.dornai.ir–تلگرام “T.me/mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *