قیمت خرما پیارم حاجی آباد-اشرسی-زاهدی-شرکت تجاری درنای تهیه ارقام خرما بم

سازگاری اقلیمی ارقام خرما و تفاوت در رنگ و طعم یک رقمی که در دو منطقه مختلف اقلیمی کشت می شود.( در قیمت وبازار پسندی با هم تفاوت دارند)

با اینکه کشت خرما برای مناطق گرمسیری است >اما گاهی اوقات امکان رشد و نمو و گل دهی و تشکیل میوه در شرایط نیمه گرمسیری هم میسر بوده . هر رقم خرما برای تولید میوه با کیفیت تجاری به شرایط خاص آب و هوای نیاز مند است .بعضی از ارقام قدرت تحمل و طاقت بیشتری در برابر شرایط محیطی مختلف را دارند. مثلا ” خرما رقم زاهدی و دیری تا حدودی هم برحی این ارقام در شرایط متفاوت تولید میوه خوبی دارند.

برخی ارقام دیگر برای اینکه تولید میوه بهتری داشته باشند .به شرایط بخصوصی نیازمند. و برخی دیگر حتی در شرایط خنک تر که احتمال سرمازدگی هم وجود دارد تولید میوه می کنند . بطور مثال ” خرما رقم مضافتی بم و رقم پیارم حاجی آباد است .”

خیلی از رقم های خرما در شرایط متفاوت محصولی از یک رقم تولید می کنند . اما با نگاه دقیقتر و مقایسه میوه تولیدی ای ارقام در مناطق مختلف “تفاوت در برخی صفات مهم واصلی مانند رنگ میوه و کیفیت ویژه آن رقم که در بازار پسندی و قیمت آن اهمیت دارد را می بینیم .” مثلا ” خرمای پیارم که در چند منطقه کشت می شود . اما ویژگی رنگ قهوه ای مایل به سیاه آن مخصوص حاجی آباد است .” و در مناطق دیگر کم وبیش تغغییر کرده و به کیفیت نمونه اصلی نیست .

شرکت تجاری درنای تهیه ارقام خرمای خوزستان ” بم ” حاجی آباد” پشت کوه ”

رشد رویشی نخل و رشد طولی ارقام خرما در استانهای مختلف با هم متفاوت است .” چنانچه میزان رطوبت نسبی در استانی بالاتر باشد .رشد رویشی نخل بیشتر است .اگر رقمی را بخاطر باردهی کم از استانی به استان دیگر ببریم .رشد رویشی آن افزایش می یابد . باوجود اینکه میزان تحمل ارقام نسبت به شرایط نامساعد محیطی مانند شوری آب و خاک ” سرما ” گرما ” درصد رطوبت بالای محیط ” شرایط غرقابی ” خشک سالی و …….با هم منفاوت است . بطور مثال” ارقام زاهدی ” اشرسی ” مضافتی ” و پیارم سرما بیشتر تحمل می کنند .

اما ارقام توری و دیری بیشتر برای مناطق مرطوب ساحلی و بندری مناسب هستند . رقم خرما پیارم تحمل رطوبت را ندارد و در مناطق میناب کاملا تغییر رنگ داده و از کیفیت آن کم می شود . ” رقم استعمران خاک و آب شوررا بیشتر از سایر ارقام خوزستان تحمل می کند ( با توجه به اینکه تحمل شوری باعث کاهش محصول می شود .)” اما رقم برحی تحمل شوری را ندارد . پس باید توجه داشته باشیم در زمان کشت خاک گوده اطراف نهال برای 2 ال 3 سال بعد از شیرین باشد.

میزان تحمل ارقام مختلف خرما نسبت به آفات با هم متفاوت است ” مثلا” رقم استعمران و زاهدی به کنه تارنن مقاوم هستند. ولی ارقام لیلوئی ” خضراوی” بریم ” برحی به کنه حساس هستند . پس باید رقم های تجاری که مقاوم ترند برای کشت و تغییربه منظور میوه ارگانیک در نظر گرفت .

در ارقام نر نخل خرما هم نسبت به یکدیگر در برابر آفات و بیماریها تفاوت وجود دارد . بطور مثال ” نخل نر رقم سمسماوی با اینکه زود رس است و غلاف های گل آذین آن در بهمن ماه به نسبت شرایط خوزستان که معمولا با اوج بارش های زمستانه است .نسبت به خامج حساس تر و دچار آلودگی بیش تر می شود . ولی رقم نخل نر غنّا می کمتر به آلودگی دچار می شود .

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588 آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455–جیمیل شرکت alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *