مزایای گرده افشانی مکانیکی نخل خرما

در گرده افشانی بصورت سنتی معایبی وجود دارد .از جمله ” 1)انیاز به کارگرو نیروی انسانی ماهر دارد که به نسبت کم است .2) خطرهای جانبی ناشی از صعود و همچنین کاری پر زحمت می باشد..3)هزینه بالای دارد./زمان (4گرده افشانی طولانی در نخلستان زیاد می شود ./ 5)میزان مصرف دانه گرده افزایش می یابد ./ 6) بازدهی پایینی دارد.

گرده افشانی مکانیکی روش دیگریست از روش های مصنوعی است . گرده افشانی با استفاده از یک مخزن حاوی گرده و لوله و نازل انجام میشود .و گرده را با فشار هوا به صورت پودر روی خوشه های ماده می ریزند. البته از محلول حاوی گرده هم می توان استفاده کرد. با عنوان محلو ل پاش گرده شناخته می شود.

Untitled

گرده افشانی مکانیکی و مزایای آن

گرده افشانی مکانیکی مزایای دارد .که بشرح زیر می باشد.

1) سهولت در عملیات گرده افشانی و نیاز نداشتن به بالارفتن از نخل 2) هزینه گرده افشانی کاهش می یابد 3) به کارگر خیلی ماهر نیازی نیست 4) میزان گرده مصرفی کمتر می شود 5) خطرات جانبی برای فرد گرده افشان وجود ندارد 6) کار گرده افشانی از بازدهی بالای برخوردار است

روش گرده افشانی مایع ” اینگونه است که سوسپا نسیون حاوی دانه گرده روی خوشه گل آذین ماده پاشیده می شود .موادی که در این نوع گرده افشانی لازم است ” 2 گرم دانه گرده تازه در محلول 10 درصد شکر یا “20 میلی گرم در لیتر” جیبرالیک اسید ریخته میشود .و استفاده می کنند. نخلستانهای وسیع که تعداد نخل زیادی دارند مناسبت استفاده از این روش هستند.زیرا در روش گرده افشانی سنتی دوره زمانی طولانی صرف می شود .البته در تولید محصول “گرده افشانی سنتی و مکانیکی تفاوت چندانی نمی گذارد .فقط سرعت و سهولت کار در روش مکانیکی بیشتر است.

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “m.a.dornai.ir–تلگرام “mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *