برگ درخت خرمادر یونان قدیم نشانه پیروزی

در ادامه سفر در تاریخ و تاریخچه نخل خرما به یونان و روم سفر می کنیم تا بخوانیم از شکوه و عزمت این میوه بهشتی .خرما در روم باستان .برای نذر و پرستش خدایان و هدیه برای شاهان مورد استفاده قرار می گرفت .در یونان قدیم برگ درخت خرما نشانه فتح و پیروزی بوده .و همچنین نشان قهرمانان جنگ ” امروزه هم افسران ارشد با نشان برگ درخت خرما مشخص می گردند.

پلینوس ( پلینی) کبیر که در تاریخ 23 یا 24 میلادی متولد شد.در فصل چهارم از جزء سیزدهم کتاب تاریخ طبیعی خودش را به نخل ها مختص کرده .”که بیشتر مطالب آن در باره نخل خرما است . در این فصل هیچ اشاره ای به کشت خرما در ایالات متحده آمریکا نشده .

تکثیر نخل خرما به صورت جداسازی پاجوش ها | مجله ظرافت

دکتر لک لرک از کتاب گیاه شناسی پلین دانشمند قدیم رومی نقل می کند.رومیان چند رقم از خرما هارا می شناختند و هر کدام را در موارد خاصی مصرف می کردن .نوعی از خرما هارا مخصوص پرستش خدایان ئو نذر برای آنها می کردند .نوعی دیگر اختصاص داشت برای میهمانی های شاهان . نوع سوم را مروارید خرما می نامید ند .این نوع خرما بسار ریز ” ولی دارای شهد و آب زیادی بود و درآن زمان درختان این نوع خرما در روم زیاد بود .این سه نوع خرما دارای طعم لذیذی بود که هرکس آنرا می خورد از خوردن آن سیر نمی شد. هومر در حماسه اودیسه کلمه تمر را برای نمایاندن زیبایی به کار برده است .. .چاسر وشکسپیرنیز در اشعار خود از نخل خرما نام برده اند.

شرکت dornai.ir پذیرای سفارش و تامین ارقام مختلف خرما و مشتقات خرما از تجار و بازرگانان عزیزمی باشد .تلفنهای تماس با مشاوران 09125532588–09385332588 -تلگرام “mehd 2455>>>>>اینستگرام “m.a.dornai.ir>>>, جیمیل شرکت alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *