پوشش دهی میوه نخل خرما

مهمترین هدف پوشش دهی خوشه نخل خرما

پوشش دهی خوشه میوه نخل خرما

طی مراحله رسیدن خرما ” میوه آن در معرض حوادث و چالش های از قبیل ” حمله پرندگان و حشرات ” مخصوصا زنبورها ” تابش نور خورشید و احتمال آفتاب سوختدگی ” وزش بادهای گرم و خشک همراه با گردو غبار می باشد .از آنجای که تولید میوه خرمای با کیفیت و مناسب بازار تجارت بین المللی همیشه حائزه اهمیت بوده .در نتیجه با پوشش خرما با روشهای موجود که توسط نخل کاران در مناطق مختلف خرما خیز ایران و جهان انجام می گیرد .باعث حفظ کیفیت میوه و جلوگیری از صدماتی که پرندگان ” زنبورها ” و آفات به میوه خرما وارد می کنند .و همچنین جلوگیری از خسارات باران ” بادهای گرم و سوزان و گرد و غبارمی شود. پوشش دهی خوشه میوه خرما در حفظ بهبود کیفیت و رنگ میوه بسیار مهم می باشد .

زمان مناسب جهت پوشش دهی میوه نخل خرما ” زمانیکه میوه خرما به خارک ( هنگام تغییر رنگ ) تبدیل می شود .با توجه به این که هدف مورد نظر از پوشش دهی میوه خرما چه باشد . و در چه شرایط آب و هوای ( رطوبت و درجه حرارت ) قرارگرفته و نوع رقم خرما و موارد مصرف آن ( خارک ” رطب یا خرما رسیده ) چه هست .” در هزینه تهیه پوشش و غیره ” نوع پوشش مورد استفاده متفاوت خواهد بود .

بیشترین پوشش های که نخل کاران استفاده می کنند.” پوشش حصیری ساخته شده از برگ های نخل خرما ” پوشش توری پارچه ای ” پوشش توری نایلونی ” پوشش توری سیمی ” پوشش کاغذ کرافت ” پوشش پلاستیکی” پوشش گونی کنفی یا گونی پلاستیکی .”

پوشش کاغذ کرافت برای حفظ میوه خرما در برابر باران ” بیشتر در کالیفرنیا مورد استفاده است .که البته باعث عدم نفوذ هوا در خوشه شده و ترشیدگی وریزش میوه خرما را به همراه دارد .برای حل این مشکل هم از حلقه های سیمی ستاره ای شکل استفاده کرده اند.

از پوشش سیمی بیشتر در مناطقی که زنبورها و پرندگان صدمات زیادی به میوه نخل خرما می زنند استفاده می شود . پوشش سیمی در مناطق گرم و خشک و در مرحله خارک باعث آفتاب سوختدگی روی میوه میشود. در ضمن هزینه تورسیمی بالا بوده و نصب آن سخت می باشد . ولی بین 5 تا 6 سال به راحتی دوام دارد.

برخی از مناطق از پوشش پلاستیکی استفاده می کنند. پوشش کیسه های توری در حفاظت میوه های خرما و جلوگیری از خسارت پرندگان و زنبورها بهترین پیشنهاد می باشد .زمانیکه میوه از مرحله کیمری به مرحله خارک می رسد بهترین زمان پوشش دهی میوه خرما است . “پوشش های که نصب شده اند باید تا آخر مرحله رسیدن و برداشت میوه نخل خرما روی خوشه ها باقی بمانند.

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “instagram.com/m.a.dornai.ir––تلگرام “T.me/mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *