نحوه تمیزکردن و پاکسازی خرماجهت بسته بندی-شرکت تجاری درنایdornai.ir

تمیز کردن و پاکی سازی خرما

بخاطر حفظ کیفیت محصول خرما و جلوگیری از انتقال آلودگی به انبار “بهتر است میوه های خرمای نارس ” ترشیده ” آفت زده ” پوسیده و آلوده به بقایای حشرات و آلودگی های شدیدرا از میوه های سالم جدا کنیم .این کار بهتر است در مکان برداشت انجام گیرد . در این صورت میوه های خرمای نرسیده را می توان به صورت مصنوعی رساند . و سایر خرما های که قابل استفاده است را به منظور تغذیه دام مورد استفاده قرار داد.و باقیمانده غیر قابل استفاده را در نخلستان معدوم کرد .

تمیز کردن و پاک سازی میوه خرما با ید در محل های استاندار که شرایط کاردر آنها مناسب است انجام گیرد . محیط بسته با ارتفاع مناسب وکاملا بهداشتی ” وجود میز های ساده و استاندارد که سبب تسهیل تمیز کردن و پاک سازی خرما شود . کف این میزها باید سوراخ باشد تا امکان جدا شدن آلودگی های محیطی را به سرعت فراهم کند . و کارگران با گستراندن میوه ها روی میز ها به سرعت قادر به جداسازی میوه های خرما ناسالم از سالم باشند

شرکت تجاری درنای در امر تهیه و توزیع ارقام خرما و مشتقات به سراسر کشور و خارج از کشور فعالیت دارد.

جمع آوری محصول خرما

بعداز پاکسازی و تمیز کردن محصول خرما جهت انتقال به انبار و بسته بندی باید درون ظرف های تمیز قرار داد .این ظروف باید مانع جلوگیری از آلودگی با عوامل خارجی مانند خاک و خاشاک و یا شن و ماسه بشود . همچنین از لهیدگی و تغییر شکل میوه خرما هم جلوگیری کند . معمولا از انواع صندو قهای چوبی ” پلاستیکی یا انواع کارتن های مقوایی و پلاستیکی استفاده می شود . تا به کارگاه ها و انبارهای خرید منتقل شوند .

سبد

این صندو ق ها حدود 15 تا 25 کیلوگرم را میوه خرما را در خود جای می دهند . وباید برای جلوگیری از آلودگی قابل شستوشو باشند . و محکم تا در جابجای میوه ها له نشوند . انتخاب اندازه و عمق این جعبه ها بسته به نوع خرما و مرحله رسیدگی آن است . بطور مثال عمق جعبه برای انتقال میوه خرما در مرحله تمر حداکثر 30 سانتیمتر است . به طور کلی با افزایش صدمات مکانیکی ” عمق ظرف کم می شود ” و بهتر است در انتقال رطب بیش از سه لایه روی هم قرار نگیرد. و عمق ظرف مناسب بیش از 6- 7 سانتیمتر نباشد .

شرکت تولید کننده سبد میوه پلاستیکی با کیفیت عالی در بازار ایران - مرکز خرید  و فروش انواع سبد میوه پلاستیکی | سبد میوه ای

شرکت تجاری درنای dornai.ir جهت خرید و فروش ارقام خرمای باکیفیت در بسته بندی شیک آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد .

حمل و نقل

در انتقال میوه خرما دو عامل ظرف و دما با اهمیت هستند . این عوامل با فاصله انتقال و حساسیت میوه به صدمات مکانیکی و فساد ارتباط پیدا می کنند . به همین دلیل ظرف و دمای محفظه انتقال باید با توجه به شرایط خاصی صورت بگیرد. به طور کلی حساسیت میوه خرما به صدمات مکانیکی و فساد میکروبی در رطب بیش ترین و در تمر کم ترین است . انتقال میوه خرما به توسط کامیون های یخچال دار صورت می گیرد . در مرحله خلال میوه خرما کمتر به صدمات مکانیکی و فساد حساس می باشد . ( البته به دلیل احتمال کاهش کیفیت محصول خرما در اثر تغییرات فیزیو لوژیک. پیش سرمایش میوه بلافاصاله پس از برداشت ” می تواند عمر ماندگاری محصول را افزایش دهد . ) در صورت انتقال به فاصله های طولانی جهت فروش در بازارهای وسیع تر بهتر است از کامیون های یخچالدار استفاده شود .

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه و توزیع ارقام خرما “واردات به سراسر کشور و صادرات به خارج ایران

بسته بندی میوه خرما

بسته بندی محصول خرما باید حتما در کارگاه های انجام شود که مقرارت بهداشتی و استاندارد های لازم جهت تولید ” آماده سازی و بسته بندی تجاری خرما ” به ویژه در مرحله تمر رعایت شود . هرچند که هنوزه برخی رقم ها مانند مضافتی در برخی نخلستان ها بسته بندی میشوند .

ویژگی کارگاه های بسته بندی خرما | خرمای کریستال

نگهداری میوه خرما

نگه داری میوه خرما در محل تولید و نخلستان ها خیلی توصیه نمی شود . اما بسته به رقم و تحمل شرایط نگهداری ” برخی از رقم های خشک و نیمه خشک را می شود در مدت کوتاه داخل انبار های محلی نگداری کرد . فضای این انبارها باید بسته باشد . که پرندگان و جوندگان نتوانند به انبار رخنه کنند. دارای روشنایی و تهویه مناسبی باشند .در کل اینگونه انبار های سنتی مناسب نگهداری میوه خرما نیستند.

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :instgram.com/m.a.dornai.ir///تلگرام ”t.me/ mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *