نخل خرماومواد خام صنعتی سلولز-فورفورال-لیگنین

از محصولات جانبی نخل خرما “می توان مواد خام اولیه صنعتی مانند سلولز ” همی سلولز ( پنتوزان)و لیگنین را بدست آورد .

برای استحصال سلولز ” محور برگ ها ” دم خوشه و اسپات ها مناسبترند.

برای استحصال لیگنین ” پایه برگ و برگچه هاترجیح داده می شود.

برای استحصال همی سلولز ” رگبر گ ها ” دم خوشه ” دمبرگ و خوشچه ها ترجیح داده می شوند.

فور فورال” از برگها ی خرما و خوشه های میوه برای تولید فورفورال استفاده می شود .( فورفورال چیست ؟ یکی از مشتقات پتوزان ( همی سلولز) می باشد که 20 تا 25 درصد ترکیب برگه ها ی درخت خرما را تشکیل می دهد.

کاربرد فورفورال چیست ؟ این فرآورده کاربردهای متفاوتی در صنعت دارد.به عنوان حلال در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد .حدود 30% درصد میزان پنتوزان را فورفورال تشکیل می دهد

کاشت داشت و برداشت خرما

صنایع فرآورده های نخل خرما درصنعت کاغذ

در صنعت کاغذ سازی می توان از برگهای نخل خرما به عنوان منبعی برای تولید خمیر کاغذ استفاده کرد.از لحاظ فنی استحصال سلولز برای کاغذ عملی است .از محور برگ ها به راحتی می توان خمیری قابل رنگ زدایی و با کیفیت خوب به دست آورد و خمیر حاصل از برگچه ها را برای درست کردن کاغذ کرافت (کاغذ قهوه ای رنگ مخصوص بسته بندی ) که در کارتن سازی ها مورد استفاده قرار می گیردو یا بقرای تولید مقوا های چین دار به کار می رود .در عراق در حدود 400 تن برگ نخل خرما برای تولید این نوع کاغذ در کارخانه کاغذ سازی استفاده می شود.

کاغذ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *