چگونه عسل خرما و قندمایع خرماتولیدمیشود

از دیگر فرآورده های گرفته شده از میوه خرما “می توان به عسل خرما اشاره کرد .روش درست کردن .

عسل خرما

لیست قیمت عسل خرما (شهد خرما) | ترب

بعد از شستن خرما ” هسته خرما را جدا و میوه خرما را له می کنیم .بعد مقداری آب اضافه کرده و سپس عصاره گیری انجام می دهیم . شیره خرما ی بدست آمده را حرارت داده می شود تا کلوئیدی آن ته نشین گردد.و پس از صاف شدن “به شربت حاصله کربن اکتیو اضافه می کنیند .اینها را خوب بهم می زنیم و دوباره صاف می نمایند.شربت بی رنگ شده را غلیظ تر می کنند تا عسل خرما حاصل شود.

قندمایع فرآورده میوه خرما

بازرگانی عدالت - فروشگاه خشکبار و مرکبات عدالت محصولات

از دیگر فرآوردهای میوه خرما قند مایع است .که از بیشترین میوه خرما گرفته می شود .در خرماهای خشک میزان قند بیش از 70% درصد می باشد.از خصوصیات قند خرما این است که ( اینورت و جاذ ب الرطوبه بوده و کریستال نمی شود ) به همین خاطر قند مایع نامیده می شود.در خرما قند ( ساکارز) بلافاصله پس ازتشکیل بایک مولکول آب ترکیب و دو قند گلوکز(دکستروز) و (لولز) بوجود می آید.بیشتر از خرماهای درجه دو وسه که کمتر تازه خوری می شود قند مایع تهیه می کنند.جهت تولبید قند مایع باید رنگ اول و دوم شیره را از بین برد تا سفید شود .تولید قند مایع در کارخانه به این صورت است که از آنزیم های مخصوصی استفاده می شودو شربت بی رنگ شده را از معاوضه کننده آنیونی عبورداده و شربت شفاف خاصله را غلیظ می کنند و در نهایت قند مایع بدست می آید.

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455

خرما و قند مایع | سایت مهدی زاهدی اول

قند مایع را می توان در ظروف شیشه ای و یا قوطی های دربسته به مدت 6-2 ماه در حرارت 35-10 درجه سانتی گراد نگهداری کرد و درغیر اینصورت امکان تغییر رنگ وشکرک زدن در شیره زیاد است.اگر مدیریت باغداری خوبی داشته باشید .با کاشت 125 نخل در هکتار و تولید 100 کیلو گرم خرما ازهر نخل ( که بطور متوسط 60% قند دارد) بالغ بر 7/5 تن قند در هکتار تولید خواهد شد.

2 دیدگاه برای “چگونه عسل خرما و قندمایع خرماتولیدمیشود

    1. سلام.اطلاعات دقیقی نمی تونیم اراِئه بدهیم و عذر خواهی میکنیم از اینکه به پیام شما دیر جواب دادیم..شادو پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *