تولید الکل اتیلیک -سرکه از میوه خرما

از فرآوردهای دیگری که ار میوه خرما گرفته میشود .سرکه خرما است .

سرکه ای که از خرما می گیرند بسیار مرغوب است .جهت تهیه سرکه خرماهای خشک مناسب ترند از 15 کیلوگرم خرما حدود 80 لیتر سرکه بدست می آید .البته به میزان قند خرما بستگی دارد.سرکه را با دو روش سنتی و صنعتی تهیه می کنند .

روش صنعتی خودس به دو صورت می باشد. -1-تولید الکل اتیلیک از شیره خرما 2- تولید اسید اسیتیک (سرکه) ار الکل اتیلیک

3- تولید الکل اتیلیک

در تولید الکل اتیلیک شیره بدست آمده از خرما را که حاوی مقداری آب است” به عنوان ماده اولیه مصرف می کنند .این شیره به منظور از بین رفتن تمام عوامل بیماریزا در مخازن جداگانه “و مخصوص “حرارت دیده و همزمان در مخازن دیگری خمیر مایه را آماده و عمل تخمیر را انجام می دهند.مخمر بدست آمده را به شیره خرما اضافه کرده و عمل تخمیر با آزاد شدن گاز Co2 آغاز می شود.این فرآیند 30 ال 35 ساعت طول می کشد تا میزان تغییرات چگالی صفر شود.در این صورت دیگر عمل تخمیر انجام نمیشود .و الکل به مقدار کافی حاصل شده .در این مرحله محلول بدست آمده را تقطیر می نمایند تا الکل از دیگر مواد جدا شود .در این موقع می توان جهت تهیه سرکه ازش استفاده کرد و یا بسته بندی جهت عرضه به بازار نمود.

سرکه خرما - پیلار | تولید کننده مواد غذایی، انواع میوه تازه ...

روش تهیه اسید اسیتیک از میوه خرما

در تولید سرکه باید از الکلی با غلظت 14–12 درجه استفاده کرد .دستگاهای که طی فرآیند سرکه گیری از خرما است >/به همزن // مخزن استیل //دستگاه کنترل درجه حرارت اتوماتیک و پمپ های تغذیه کننده محلول می باشد.پمپ ها هوای خارج را به داخل دستگاه انتقال داده و باعث تغذیه محلول و در نتیجه تکثیر استو با کترهای موجود در محلول و تسریع عمل اکسید اسیون می شوند. در آخر اسید استیک ( سرکه) حاصل می شود.

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “m.a.dornai.ir–تلگرام “mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *