آفات انباری خرما چیست ؟

از آفات انباری میوه خرما به “شب پره آرد می توان اشاره کرد .مشخصات ظاهری این حشره ” 21–18 میلیمتر” با بالهای باز عرض این حشره است ..این حشره به خرما های پایه درخت و خرماهای انبار شده حمله می کند و درانبارهای منطقه جیرفت زیاد می باشد .

از آفات دیگر “حشره انجیر است “عرض این حشره بابالهای باز 20–14 میلیمتر می باشد .رنگ بالهای رویش خاکستری و رنگ بالهای زیری سفید رنگ و رو ی هردو بال علایم و نقش هست. این آفت به خرماهای کامل و رسیدهدر نخلستان ]ا ” کارگاه های بسته بندی و انبارها حمله می کند.خرماهای که روی درخت هستن کمتر مورد آسیب این حشرات می شوند .اکثرا درختانی که دیر برداشت می شوند و واریته های دیرس درگیر آفات و آلودگی این حشرات می شوند .در کل خرماهای که بدون کلاهک هستند بیشتر از خرماهای دارای کلاهک مورد آلودگی و آسیب حشرات می شوند.

انواعِ «بید» +عکس
حشره بیدانجیر

حشره دیگر که بید خر نوب نام دارد” عرض این حشره با بالهای باز 22-18 میلیمتر است . رنگ بالهای جلوی سفید که کمی به خاکستری میزنه و دو تا نوار باریک روشن و دوتا نوار پهن تیره رنگ هم روی بالهاش هست . بالهای عقبی رنگ سفید دارد.لارو ( کرم ) این حشره هم در انبارهای خرما / در کارگاه های بسته بندی خرما و همچنین به خرماهای در نخلستانها حمله می کند و آسیب می زند.

یکی دیگه از حشرات که آفات انبار خرما هست “شب پره داوسون می باشد .این حشره فقط به خرماهای ریخته شده پای درختان حمله و آسیب می زند و چندان با اهمیت نیست .

شب پره اسپرماتوفورا” این حشره هم خیلی اهمیتی ندارد و به خرماهای ریخته شده پای درخت آسیب می رساند.

نکته ( بنده که با فرشندگان و باغداران و حتی واسطه گران خرید و فروش خرما در ارتباط هستم > زیاد شنیده ام که بخاطر حمله این آفات به محصولاتشان چه در باغات و چه در انبارهای خشک و حتی سرد خانه ها” دچار ضرر شده و خسارت دیدن از این رو هرچه اطلاعات جمع آوری و باز گو شود بسیار کمک می کند به باغداران /تجار و انباردارن عزیز.

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام :mehdi 2455

2 دیدگاه برای “آفات انباری خرما چیست ؟

  1. سلام. از مطالعه متن های آفات انباری خرما و روش ههای کنترل و مدیریت آن ها خوشحال شدم. لازم است که چند مورد تکمیلی انجام شود.
    1- نام علمی و نام انگلیسی آفات را بنویسید بهتر است.
    2- ما تعدادی بیماری قابل توجه و بسیار مهم روی میوه خرما و رطب داریم مانند ترشیدگیف پوسیدگیف تخمیر و ریزش شدید میوه در چند مرحله فنولوژیک خرما که لازم است بطور کامل برای شناسایی و مدیریت آن ها درج کنید.
    3- متن ها را بطور کامل ویراستاری بفرمایید تا بهتر و کاربردی تر باشد.
    4- نقش اساسی عکس های بسیار گویا را در مورد آفات، بیماری ها و شرایط نگهداری و بسته بندی خرما فراموش نفرمایید که بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *