تهیه ترشی خرما

میوه خرما هم مانند دیگر میوه های کشاورزی در زمان داشت و برداشت آن ضایعاتی ایجاد می شود.که قابل استفاده نیست مانند (پهک) .اما امروزه توانسته اند با فرآوری کردن میوه ها از اسراف آنها جلو گیری کنند . یکی از اینها “میوه کال (خارک) خرما است .که به صورت ترشی فرآوری واستفاده می شود .به نحوی که میوه مورد نظر را در محلول آب و نمک یا سرکه می ریزند .و خارک باید کاملا خشک و اصلا آب نداشته باشد.

ترشی خرمای نارس

فقط خارک نیست که میشود ازش ترشی گرفت .بلکه میوه رسیده خرما را هم ترشی میکنن. ترشی خرما بسیار خوش طعم می باشد و به راحتی قابل تهیه است .از خصوصیات این ترشی سرعت تهیه بالای آن و استفاده بلافاصله بعد از ریختن ترشی است.ایران طبق سازمان خوارو و بار کشاورزی (FAO) از لحاظ رتبه” سطح زیر کشت نخلستان و تولید میوه خرما دررتبه دوم در جهان قرار دارد.

ترشی خرمای نارس

خارک یا (پهک) _ترشی خرم

برای تهیه ترشی خرما .ابتدا خارک یا پهک خرما را از وسط چاک می دهیم و بعد خرما ی نارس را با د مای 100 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می پزید .مقداری سبزیجات معطر به سلیقه خود به آن اضافه می کنید .آنها را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزید .نمک// / فلفل و گلپر و سیاه دانه را به آن اضافه کرده .سرکه خرمای که از قبل تهیه و آماده کردید را تا لب ظرف پر می کنید .در این مرحله ظرف شیشه ای را در یک قابلمه آب گذاشته درب آ نرا باز بزارید و به مدت 20 دقیقه با حرارت غیر مستقیم در 100 درجه سانتی گراد حرارت دهید .و بعد درب شیشه را بسته و آنرا در جای گرم نگهداری کنید بعداز 10 روز ترشی شما رسیده .

شرکت dornai.ir برای خریدی آسان ومحصولی باکیفیت وقیمتی منا سب جهت هرگونه مشاوره در خدمت عزیزان می باشد.راه های تماس با ما

9125532588/==/09385332588/=/تلگرام //mehdi2455/==/اینستگرام//m.a.dornai.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *