طبخ خرما با پلو

در ایران هنوز خیلی از مردم نمی دانند که میوه خرما تنوع و مزه و طعم های زیادی دارد و فقط چند نوع خرما را می شناسند از جمله معروف ترین آنها خرما مضافتی است .از طرفی شاید نشنیده و ند یده باشند .که با خرما غذاهای متنوع و خوشمزه ای می پزند. این غذا ها یا شیرینی ها و کیک ها باعث شده خوردن میوه خرما بصورت یکنواخت نباشد و به اصطلاح( د لو بزند و انسان را زده کند ). به همین خاطر است که در طول سال میوه خرما یکی از پایه های غذای در فرهنگ آشپزی بومی مردمان نخلستان می باشد.اگر در کنار وعدهای غذای ما میوه خرما همیشه قرار گیرد و مصرف شود.اول از همه باعث گرمی مغز شده و سردی که باعث سستسی و ضعف اعصاب می شود را از بین می برد.خواص خرما اعجاب انگیز است .

خرما پلوی جنوب

مردمان بومی مناطق جنوب و بومی که کشت خرما داردند .با خرما غذاهای متنوعی می پزند .مانند خرما پلو با مرغ یا گوشت چرخ کرده ./پودینگ خرما شف طیبه و پودینگ برنج با خرما “برای درست کردن پودینگ خرما و برنج .اول مواد لازم که عبارتند از /برنج (یک لیوان ) //شیر کم چرب (2 لیوان) /خرما (نصف لیوان) //کشمش پلویی(یک قاشق غذا خوری )//روغن مایع ( سه قاشق غذا خوری)//بعد از تهیه مواد مورد نیاز آماده طپخ غذا می شوید ./برنج و شیر و کمی نمک و زعفران داخل قابلمه ریخته روی شعله قرار دهید و بگذارید بجوشد تا تما م شیر جوش بخورد .از قبل هسته خرما را گرفته و داخل تابه همراه روغن سرخ کنید .حال خرمای سرخ شده را همراه کشمش در لابه لای برنج بریزید و آنرا با شعله ای کم دم کنید.

صادرات انواع خرما /تهیه و توزیع ارقام مختلف با کیفیت وقیمت مناسب با ما در تماس باشید .تلفنهای تماس 09125532588/—-/09385332588/–/آدرس تلگرام/mehdi2455/–/اینستگرام/M.A.DORNAI.IR //

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *