نخل خرما وارقام تجاری

امروزه در توسعه نخلستانها باید اصولیتر رفتار شود چرا که انتخاب صحیح یک رقم تجاری خرما در سود آوری وسرمایه گذاری وتضمین درآمد برای نخل کاران بسیار مهم است .از آنجای که دوره کاشت یک نخل نسبت به گیاهان دیگر از دشواریهای خاصی برخوردار است و امکان هر گونه هرس جوان سازی یا پیوند زدن برای تغییر تاج و عملیات سر شاخه کاری هزینه زیادی دارد . با در نظر گرفتن اینکه عمر باردهی نخل خرما بیش ار 30 سال است در نتیجه باید در احداث نخلستانهای که سازگاری بیشتر و بهر وری تجاری بالای در تولید میوه خارک یا تمر داشته توجه بیشتری کنیم.و از طرفی باید از نظر هزینه هم به نفع نخلدار باشد.

سازگاری آب وهوای با کاشت نخل خرما

نخل کاران طبق آداب و سنن و تجربه ای که در کاشت نخل به نسبت آب وهوای منطقه خودشون از گذسته دارند فقط تعداد محدودی از ارقام خاص زیاد کاشته میشود. بطور مثال 70 درصد نخلستانهای استان خوزستان به کاشت خرمای استعمران مشغولند .چرا که خرمای استعمران داشت ساده ای دارد.به آب وهوای خوزستان سازگاری خوبی دارد .میوه آن به صورت رطب و خرما استفاده میشود .برداشت آخرش پس از دوره گرماست / نگهداری میوه خرمای استعمران با توجه به محیط و خصوصیات کیفی نیاز به سردخانه با هزینه بالا ندارد.

صادرات انواع خرما /تهیه و توزیع ارقام مختلف با کیفیت وقیمت مناسب با مادر تماس باشید .تلفنهای تماس 09125532588/–/09385332588/–/آدرس تلگرام/mehdi2455//–اینستگرام/M.A.DORNAI.IR //

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *