خریدو فروش ” صادرات “واردات انواع خرما مضافتی”پیارم”ربی سیاه هسته

همانطور که می دانید .میوه خرما از درخت خرما {phoenix dactylifera L } به دست می آید .در دیدگاه گیاه شناسی phoenix . از ریشه فینیقی به معنی محفل ققنوس {خرما} مشتق شده است و Lifera dactyl از کلمه یونانی dactulos به معنی انگشت اقتباس شده است . در کتاب انجیل به دلیل ارزش غذایی بالا و عمر طولانی درخت خرما ” از آن به عنوان درخت زندگی نام برده شده است { AKbari et al ” 2012} : بیش از 2000 گونه خرما در اندازه “وزن و شکل متفاوت وجود دارد . میوه خرما معمولا مکعب مستطیل شکل ولی میوه های تقریبا گرد ” کروی و تخم مرغ شکل نیز وجود دارد ” میوه خرما از دو قسمت متمایز تشکیل شده است . قسمت خارجی که اطراف دانه را فراگرفته است .بخش خوراکی را تشکیل می دهد . که { پریکارپ یا فراور گفته می شود ./ و در قسمت دوم ” همان دانه یا هسته میوه خرما می باشد . هسته خرما بسیار سخت و رنگ خاکستری یا قهوه ای است . جنین خرما که کوچک ” راست و فاقد ریشه چه است ” در داخل آلبو مین حجیم ” در هسته قرار دارد : پریکارپ از سه قسمت تشکیل شده “

خرید و فروش ” صادرات ” واردات انواع خرما ” مضافتی ” پیارم ” ربی سیاه هسته

الف” اپی کارپ یا برون بر { پوست میوه } “ عبارت است از یک پوست نازک نسبتا سخت و مومی شکل و شفاف که روی دانه خرما کشیده شده و میوه خرما را از تأ ثیر عوامل خارجی محافظت می کند . اپی کارپ در حفظ میزان رطوبت میوه بسیار مؤثر است

ب” مزوکارپ { میان بر } “ در زیر پوست واقع شده و قسمت گوشتی و خوراکی میوه را تشکیل می دهد . رنگ بافت و نوع ترکیب شیمیایی مزو کارپ بستگی به رقم و شرایط محیطی کشت درخت دارد . معمولا بیشتر مواد قندی قسمت گوشتی در لایه خارجی مزوکارپ قرار دارد و لایه داخلی آن بیشتر حالت فیبری دارد .

پ:اندو کاپ { درون بر } حد فاصل بین میان بر { قسمت خوراکی } و هسته است و در خرما عبارت است از یک غشاء بسیار نازک و سفید رنگ که روی خرما چسبیده است . در برخی ارقام خرما ” در هنگام جدا کردن هسته ” جزء قسمت خوراکی خرما شده و از مرغوبیت آن می کاهد .

خرید و فروش ” صادرات ” واردات انواع خرما ” مضافتی ” پیارم ” ربی سیاه هسته

با وجود اینکه میوه خرما هزاران سال است که توسط مردم آسیای غربی و آفریقای شمالی مصرف میشود . اما در چند صد سال اخیر است که به سایر نقاط جهان معرفی شده و مردم ]مریکا و اروپا آن را به عنوان یک محصول کشاورزی مدرن مصرف می کنند. از این رو میوه خرما برای بیشتر مردم کشورهای ارو پای و آمریکایی آشنا است . بنابر این ” کشورهای ارو پای و آمریکایی بازار جدید و بسیار خوبی برای صادرکنندگان خرما به شمار می رود .

خرید و فروش ” صادرات ” واردات انواع خرما ” مضافتی ” پیارم ” ربی سیاه هسته

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :instgram.com/m.a.dornai.ir

تلگرام ” T.ME/mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *