شیره خرمای ارزان

قند خرما بیشترین بخش خرما را تشکیل میدهد .در خرمای خشک میزان قند بیش از 70 درصد است .قند خرما جذب کننده رطوبت بوده و کریستال نمی شود .به همین خاطر قند مایع نامیده می شود .در خرما از ترکیب قند (ساکارز) با یک ملکول آب دو قند گلوکز ( دکستروز) و فروکتوز (لولز ) به وجود می آید.

فرمول شیمی آن “C12 H22 O11+H2O___C6 H12 O6+ C6 H12 O6

قند مایع را اصولا از خرماهای درجه دو و سه تهیه می کنند. در کارخانه آنزیمهای مخصوصی برای ساختن قند مایع استفاده میشود تا رنگ اول و دوم شیره خرما از بین برود و سفید شود . وقتی رنگ اول شیره خرما از بین رفت شیره روشن و به رنگ عسل در می آید و می شود به عنوان عسل خرما مصرف کرد .

عسل خرما از شیره ای خرمای که رنگ گیری و غلیظ شده و این کار در یکسری فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی انجام می شود بدست می آید.این محصول شیره خرما خیلی از لحاظ ظاهری / خصوصیات کیفی و ترکیبات شیمیایی شبیه عسل طبیعی می باشد .و بسیار مقوی برای کودتان است.

صادرات شیره و سرکه خرما

خود شیره خرما از خرماهای نرم و شهدار به روشهای صنعتی و سنتی تهیه می گردد.در روش صنعتی در کارخانه می شود از خرما 60 درصد شیره گرفت ولی در روش سنتی این مقدار 15 درصد است .

محصول دیگه خرما سرکه آن است که از مرغوبیت بالای برخوردار می باشد ./برای درست کردن سرکه خرما ب خرماهای خشک مناسب تر است .اگر 15 کیلوگرم خرما داشته باشیم حدود 80 لیتر سرکه بما می دهد که البته به میزان قند آن بستگی دارد .در یکسری از مناطق سرکه خرما را هنوز به روش سنتی درست می کنند. به این صورت که خرما را در خمره های می ریزند و به نسبت نوع خرما از 2 تا 5 برابر آب به آ« اضافه می کنن و زیر آفتاب می گذارند و هر روز با چوب آن را به هم می زنند .بعد از مدتی عمل تبخیر انجام می شود که بستگی به شدت گرمای آن منطقه دارد .زمانیکه تفاله خرما تماما رسوب کرد و ته نشین شد و آب صاف رو بود زمان صاف کردن آن می باشد

تلفنهای تماس: 09125532588//09385332588

تلگرام “MEHDI2455

اینستگرام :M.A.DORNAI.IR

ما اینجا در شرکت DORNAI.IR همه تلاش خودمان را در جهت رضایت شما عزیزان بکار می بریم تا محصول مورد نظرتان با کیفیت و مناسب قیمت بدستتان برسد.افتخاریست همکاری با شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *