خواص خرما در کتابهای مقدس

در تاریخ و کتوب تاریخی و د ینی بسیا ر از درخت نخل خرما نوشته شده و بعنوان درخت زندگی از آن یاد شده . تعدادی را که خودم در کتاب ( خرما درخت زندگی نوشته استاد سجاد واعظی) خوانده ام را اینجا بیان میکنم.

1-یهودیان در عید مظال (عید عرازیل) چادرهای نصب کرده .به یاد خروج از مصر یک شاخه تازه از وسط درخت خرما که به عبری لولاب گویند .به طریق مخصوص گرفته بر آن سجده کرده و هنگام نماز آن را با دو دست به علامت شادی می گیرند.

2-در تورات از نخل خرما به درخت زندگانی قوم بنی اسرائیل یادشده (خداوند همه گونه از درختان خوش نما و خوش خوراک از زمین برویانید و درخت زندگی را در میان باغ (بهشت) همچنان درخت شناسایی نیک و بد را “واز عدن رودی برای سیراب کردن باغ روان گردید و از آن به چهار شعبه انقسام یافت)(تورات..سفرپیدایش)

3- در کتاب مقدس “غزل غزلهای سلیمان و تلمود احترام خاصی به نخل گذ اشته اند.تامار(تمر)که لفظ انتخاب شده جهت دختران زیبا می باشد. همان معنی خرما و درخت خرما را باهم می دهد.

4-در کتاب مزامیر داوود “در آِیه 12 از مزمور 92 کتاب آمده “((عادل همچون درخت خرما خواهد شکفت)) حضرت عیسی در زیر درخت خرما متولد شده است .سوره مریم آیات(25-239) بدین ماجرا اشاره دارد.

تاریخچه نخل خرما

در قرآن قسمت ریسمان مانند موجود در شیار وسط هسته خرما را ((فتیل)) نام برده که ویتامین E فراوانی دارد.در روزگارهای قدیم از قسمتهای مختلف نخل خرما استفاده های زیادی می شد .از جمله آنها “(سبد //کیف /تخته پهن /قفس / تختخواب/ قایق / پتو / صندلی / قطعات شناور برای قایق / سقف منازل / کلاه / نردبان / حصیر / طناب / زنبیل / سایبان /نخ / مخازن غله /کمر بند / وخیلی وسایل دیگر . در مصارف صنعتی هم از نخل و میوه خرما استفاده می شده مانند “1- قند خرما /2-شیره خرما /3-سرکه خرما / 4-خمیر و آرد خرما/5- عرق تارونه/ 6-نئو پان / که این مصارف هر کدام خواص و فواید خودشان را دارند که برای انسان مفید می باشد.در اینجا فقط ذکر نام کردیم .

شرکت درنای dornai.ir مفتخر است که در راستای رشد اقتصادی کشورمان ایران تلاش همه جانبه داشته تا ارقام مختلف محصول خرما را با کیفیت خوب و قیمتی مناسب به کشورهای دیگر صادر کند .

با شرکت ما در تماس باشید .09125532588——-09385332588

اینستگرام “m.a.dornai.ir

تلگرام” mehdi2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *