قیمت ارزان خارک خرما برحی-دگلت نور-رطب بریم-شرکت تجاری درنای

امروزه باتغییر در ساختار جامعه ” تحول در تولید سنتی و متکی بودن به نیروی انسانی کمتر شده و به تولید مکانیزه بیشتر اهمیت داده می شود . به همین دلیل باید بیشتر رقمهای را شناسی و تولید کرد .که از نظر کیفی و کمی با روش های مکانیزه سازگاری داشته باشد.

هزینه ها در تولید خرما ارتباط معکوسی با میزان تولید آن دارد .بطوریکه هزینه روش تولید مکانیزه یکسان ” برای دو رقم با عملکرد متفاوت ” منجر به هزینه بیشتر برای رقم با عملکرد کم تر ” و هزینه های کمتر برای رقم دارای عملکرد بیشتر می شود حال اگر ارقامی از لحاظ بازار پسند ی در سطح یکسانی باشند . اولویت را به رقمی که محصول بیشتری می دهد. خواهند داد> مثال ” بین دو رقم برحی و بریم ” که حتما رقم برحی ترجیح داده می شود ..

(شرکت تجاری درنای تهیه و توزیع ارقام خارک خرما -برحی-دگلت نور-رطب بریم)

در تولید مکانیزه هرچه خرما خشک تر باشد .قابلیت تولید مکانیزه آن بیشتر و هزینه آن کمتر است > در صورتی که ارقام تر (نرم ) تحمل کمتری به نسبت ارقام خشک در برابر صد مات مکانیکی ناشی از برداشت مکانیزه دارند. البته امروزه پیشرفت های در صنعت مکانیزه برداشت ارقام تر حاصل شده ” مانند برداشت چند مرحله ای رطب و خرما مجول در فلسطین ” با این وجود هنوز روش های مکانیزه ارقام تر برای تولید پر هزینه است .

زمانی توصیه کشت برای ارقام تر خوب است ” که خرما رقم کبکاب و مجول از مطلوبیت یا قیمت خوبی در بازار برخوردار باشد. در هر صورت در انتخاب بین دو رقم که ماهیت رطوبتب کاملا متفاوتی دارند . مزیت اقتصادی تولید مکانیزه از آن رقم خشک تر می باشد . این از مهمترین عواملی است .که سبب توصیه و توسعه خرما رقم دگلت نور در ایالات متحده شده است .

مثال دیگر “رقم خرما برحی ” که در مرحله خارک و ارقامی مانند ” استعمران ” پیارم ” ودگلت نور که در مرحله تمر دارای بازار پسندی بیشتری هستند و تحمل بیشتری در عملیلت مکانیزه دارند ” نسبت به ارقام با بازار پسندی در مرحله رطب ” از مزیت بیشتری برخوردار می باشند .” از طرفی ارقم خرما دگلت نور و استعمران که دوره رسیدگی آن ها محدودتر است ” به نسبت رقمهای که دوره رسیدگی طولانی دارند از مزیت نسبی مکانیزاسیون برخوردار هستند. این ارقام را در یک مرحله می توان برداشت کرد .و هزینه تولید کمتری دارند. ولی ارقامی که دوره رسیدگی بیشتری دارند . باید در چند مرحله برداشت کرد . پس هزینه تولید بالاتری دارند . حال اگر بخواهی تولید رقمهای طولانی را داشته باشی .باید قیمت محصول با لاتر و هزینه های آن کمتر بحساب آید .

(شرکت تجاری درنای خرید و فروش انواع خارک خرما -بریم -برحی-دگلت نور)

قدرت ماندگاری و انبارداری ارقام به همراه میزان استحکام بافت میوه در رقم های مختلف متفاوت است . لذا ارقام خشک و نیمه خشک بیشتر در برابر فشار” له شدگی ” در حجم های بسته بندی تحل و طاقت دارند .” در مقایسه ارقام تر ( نرم) مانند ” رقم خرما برحی و مضافتی در اثر فشار له می شوند . پس بسته بند آنها باید حجم تر و بزرگتر باشد .

عرضه برخی ارقام مانند ” رقم برحی ” مضافتی و مجول که در مرحله خارک و یا رطب برداشت می شود .نیازمند” تاسیاساتی مانند کامیون یخچال دار و سیستم حمل و نقل سریع است “و انبارداری ویژ های را می طلبد ” چراکه حساس به عوامل محیطی و خیلی سریع دچار فساد پذیری می شوند . ” در بین ارقام تر ” رقم خرما گنتار” کبکاب و خاصی اگر شرایط انبار منا سب باشد. قدرت ماندگاری بالای دارند .ولی به مرور زمان کیفیت خودشان را از دست می دهند . در مقابل رقم خرمای ” استعمران ” زاهدی ” د گلت نور و دیری که از ارقام خشک و نیمه خشک هستند .به عوامل محیطی کمت حساسیت دارند . و میوه این ارقام برای تولید هزینه و سرمایه گذاری کمتر ی دارد. همین عوامل باعث شده تا در خوزستان خرمای استعمران ” در عراق خرما زاهدی ” در آمریکا خرما دگلت نور بیشتر توسعه و کشت شود .

خرما رقم مرداسنگ ” محصول زیادی دارد ولی کیفیت میوه پایین است ” بیشتر در تولید شیره ” عسل خرما ” سرکه ” الکل ” قند مایع ” ترشی ” شوری ” شیرینی و غیره استفاده میشود .

برخی ارقام میوه کوچکی دارند ولی بسیار لذیذ هستند بلاخص زمانیکه با دانه های خشبو و برخی چاشنی ها و ادویه ها ترکیب میشود . و این در تولید آن رقم موثر است . ” بعضی از ارقانم شهد فراوان دارند که برای تولید عسل و یا شیره مناسب اند. ” برخی بذر ازمیوه راحتر جدا میشود و مکانیزه کردن عمل بذر گیری آن ها راحتر است.

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///————-تلگرام ” mehd 2455>>>>>>>, جیمیل شرکت alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *