قیمت خرمای مجول-رطب دگلت نور-شرکت تجاری درنای

خرما مجول ” رقم تجاری

خرما مجول خرمای بسیار درشت است . ” که اندازه درشتی میوه مجول بستگی به عوامل مدیریتی و محیطی در زمان گرده افشانی تا رسیدگی می باشد . خرما مجول ازارقام مهم تجاری می باشد و کشور مراکش منشاء این رقم خرماست .

خارک خرما مجول قابل خوراک نیست ” خرما مجول بافت نرم و آبداری دارد . حساس نسبت به شرایط مرطوب و خیلی سریع آلوده به قارچ های سا پروفیت شده و کپک می زند و ترش می شود . زمان رسیدن کامل میوه معمولا در مرحله رطب یا خرما می باشد .

برای برداشت خرما مجول بهتر است ” میوه ها را وقتی 30 درصد در هر خوشه به مرحله رطب رسید برداشت کرد و این کار را هر روز بصورت متوالی و پشت سرهم انجام داد . بعد از برداشت در هر مرحله” بلافاصله به نسبت رطو بت موجود در میوه خرما مجول ” آنها را به دو دسته رطب و خرما تقسیم کرد . رطب ها را در سردخانه +5 درجه سانتی گراد و خرما ها را در دمای 20 تا 25 درجه سانتی گراد نگهداری کرد .

رشد درخت خرما مجول متوسط و اندازه تاج متوسط ” قدرت تولید محصول خرما مجول کم تا متوسط ( تقریبا متوسط 50 کیلوگرم در درخت ) “خرما مجول را براساس اندازه آن و برس زدن ” جلا زدن و چیدن میوه ها در ظرفی زیبا درجه بندی کرد. تا باعث شود بیشتر در بازار مورد پسند قرار گیرد .

میوه خرما مجول جهت تازه خوری مصرف میشود .خارک این میوه زرد رنگ ” رطب میوه مجول قهوه ای روشن و در مرحله خرما قهو ه ای است . وزن میوه 15 تا 20 گرم ” طول میوه 5/5-4 سانتی متر ” قطر میوه حدود 3/5 سانتیمتر ” میوه خرما مجول به شکل استوا نه ای و بلند.” با کلاهک زرد رنگ برآمده ” بذر میوه نسبتا کوتاه و کشیده است .زمان برداشت در خوزستان در شهریور ماه می باشد .

تجارت ارقام تجاری خرما ی مجول – خرمای دگلت نور در شرکت dornai.ir

خرما دگلت نور از ارقام تجاری

رقم دیگر که در تجارت بین المللی بسیار مهم است > خرما دگلت نور می باشد . کشورهای تونس و الجزایر 90 درصد کل تولید این رقم را به خودشان اختصاص داده و اکثر محصول خرما دگلت نور تولیدی شان را به بازارهای روز کشورهای اروپایی می فرستند . 10 درصد دیگر تولیدشان بازار کشورهای آمریکا و اسرایئل فروخته می شود .

رقم دگلت نور از ارقام نیمه خشک و میان رس است ” خارک این خرما قرمز مایل به صورتی که قابل خوردن نیست ” رنگ میوه دگلت نور در مرحله خرما قهوه ای روشن است . وزن میوه حدود 9 گرم ” طول میوه 3/5 سانتیمتر ” قطر آن 2 سانتیمتر می باشد .

میوه خرما دگلت نور به شکل استوانه ای کشیده و تا حدودی نوک دار است ” درصد قند خرما دگلت نور نسبتا پایین است. و مورد پسند کشورهای اروپای ” رشد درخت این رقم خرما و میزان تولید محصولش در حد متوسط تا زیاد می باشد ( در حدود 80 کیلوگرم در درخت )

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه وتوزیع ارقام خرمای جنوب و مشتقات خرما جهت اطلاع از قیمت و موجودی محصول مورد نظر با کارشناسان تماس حاصل کنید . 09125532588–09385332588 -آیدی تلگرام ” mehdi 2455—————–پیچ اینستگرام” m.a.dornai.ir -جیمیل جهت ارسال مشخصات در همکاری با دوستان محترم همکارم alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *