مراحل کاشت نهال خرما تا آبیاری گوده ها

بطور مختصر برای کشت نهال خرما مراحلی را گفتیم از قبیل” )1″انتخاب مکان احداث”)2″انخاب زمین نخلستان خرما “)3″انخاب الگوو سیستم کشت “)3″انتخاب زمان کشت “)4″ و آماده سازی بسترکشت نهال خرما”

در آماده سازی چند مرحله باید رعایت شود .1″پاک سازی زمین برای کشت نخل خرما”که باید هر آنچه از گیاهان قبلی “بیمار “شکسته وجود دارد.را جمع کنیم تا نهال خرما را آلوده نکنند

2″ زمین را مسطح کنیم .

3″ یک سیستم آبیاری برای نخلستان خرما با توجه به شرایط آب آبیاری در دسترس واقتصادی بودنش ایجاد کنیم .

4″ تعین محل کشت “در این روش زمانیکه موقعیت زمین مشخص و روش آبیاری تعیین  و جهت ردیف ها و خطوط معلوم شد . جای گوده های کاشت نخل خرما و مسیر لوله ها را با شیارهای آبیاری توسط وسایل لازم تعیین می کنیم.تا در مرحله بعدی اقدام به حفر آن ها شود .

بعد گذراندن مراحل قبلی کشت نهال خرما زمان احداث گوده هامی رسد.

ابعاد گودها و زمان و نحوه احداث آنها مهم است :اگر خاک سبک و غنی از مواد غذایی باشدابعاد و عمق گوده کمتر و اگر خاک سنگین و فقیر باشد.ابعاد وعمق گوده بزرگتر” معمولا سایز گوده 1*1*1 است .در حفره گوده باید یک سوم خاک سطحی ار دوسوم بقیه خاک جدا باشد .بدلیل مخلوط کود شیمیایی با خاک سطحی.

زم احداث گودها(حداقل 6 ماه قبل از کشت نهال خرما)

در آماده سازی گوده های حفر شده”آنها باید 20 ال 30 روزجلوی آفتاب باشد و بعد پر شود .گوده ها بعد از احداث باید توسط مخلوط خاک +کوددامی+ماسه+کودهای شیمیایی مجددا پر شود .اگر خاک اولیه زیاد شورباشد .باید با زهکشی و آبشویی و اصلاح کننده های خاک مانند گوگرد(در خاک های سدیک یا سدیم)آن را اصلاح کرد .

قبل از کاشت  نهال های خرما باید گوده های که از شش ماه قبل آماده شده را مرتب آبیاری کرد.اینکار باعث نشت خاک “رشد علف های هرزو مبارزه با آنها قبل کشت نهال خرما ” پوسیدگی بیشتر کوددامی “خواهد شد .

    

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///————تلگرام ” mehdi 2455>>>>> ——–جیمیل شرکت alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *