نحوه کاشت-احداث و پرورش نخل خرما-شرکت تجاری dornai.ir

جهت کشت خرما می بایست نخلستانی را احداث نمود.از این رو برای راه اندازی نخلستانی تجاری عوامل زیر را باید حتما در نظر بگیریم .

شرکت تجاری dornai.ir تهیه و توزیع انواع خرمای جنوب و مشتقات خرما

اول اینکه( الف) ” یک مکان مناسب با این مشخصات را انتخاب کنیم ” )1″ شرایط آب و هوایی منطقه “خرما در تمام مناطق گرم سیری و نیمه گرم سیری رشد می کند .از آنجای که ارقام مختلف  و با شرایط آب و هوای  متفاوتی وجود دارند .پس می بایست زمین احداث نخلستان جای باشد که برای کشت و  پرورش خرما به صورت تجاری مناسب می باشد. 

)2″ دسترسی به آب “همانطور که می دانید آب برای کلیه نباتات امری حیاتی است . بنابراین زمین باید جای باشد قابل  دسترسی به آبی  که  میزان املاح و ترکیبات آن   برای نخل خرما قابل تحمل باشد .

)3″ شرایط محدود کننده “زمین را باید جای انتخاب کرد.که در مسیر اتوبان ” شهرسازی ” جاده سازی” فضای سبزو غیره..نباشد.و از طرفی دسترسی به جاده اصلی “امنیت محل ” نزدیک به فرهنگ مردم آن منطقه نیز باشد .

از مواردی که باید در نظر گرفت انتخاب صحیح زمین است .( ب)” که شامل مساحت زمین ” مساحت زمین مورد نظر باید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. و هرچه مساحت نخلستا ن خرما بیشتر باشد هزینه ها در واحد سطح نیز کمتر میشود. حداقل مساحت یک نخلستان تجاری خرما 10 هکتار می باشد.

(2″بافت خاک ” بافت خاک باید با ساختار ریشه نخل خرما سازگاری داشته باشد .خاک های شنی از نظر مواد غذایی ضعیف هستند و خاک های رسی هم سنگین می باشند.خاک های که شوری بالای دارند رشد نخل خرما کم و باعث کاهش کمی و کیفی محصول خرما می شوند .

شرکت تجاری dornai.ir تهیه و توزیع ارقام خرمای جنوب و مشتقات خرما

(پ)”باید یک سیستم خاص را الگو قرار دهیم “

(1″ کشت خالص “باید فقط نخل خرما بکاریم و سعی کنیم در فواصل بین درختان نخل خرما که8*8متر است .چیزی دیگر کشت نکنیم .( البته فواصل بین درختان نخل خرما بسته به رقم آنهامتغییر است .مثلا “در خوزستان “استعمران “خضراوی”حمراوی”لیلوئی”و بریم که به نسبت ارقام دیگردارای  رشد کمتر و تاج کوچکتر ومتراکم تری هستند .را می توان با  حداقل فاصله ( 8*8)کاشت “ولی در ارقام خرمای ” برحی ” شکر ” جوزی ” هدل ” هداک ” و…که تاج گسترده ای دارند “فواصل بیشتری در نظر گرفته می شود .

( 2″ بیایم کشت میانه کاری در بین ردیف های نخل خرما انجام دهیم” به دو صورت میانه کاری با گیاهان یک ساله ( مانند ” گندم “جو ” ذرت ” جالیز” سبزیجات فصلی”که باید فواصل بین نخلهای خرما (8*10)یا (10*10)متر باشد .

شرکت تجاری dornai.ir خرید .و فروش انواع خرمای جنوب و مشتقات خرما

نوع دوم میانه کاری با گیاهان چند ساله “که در این روش یکی در میان بین نخلهای خرما کشت درختچه ای ( مثل انگور ) یا درختی از نوع ( زرد آلو ” انجیر و غیره…)انجام می گیرد . درضمن فواصل بین نخلها(10*12)یا( 12*12)باید در نظر گرفت .

(د)” زمان خوب کشت “نهال های خرما در برابر شرایط محیطی حساس هستند و باید در زمانی که تغیییرات  دما زیاد بالا یا زیاد پایین نیست . نهال خرما کاشت تا فرصت کافی برای استقرار اولیه و کسب پایداری لازم را داشته باشند . که در دو فصل پاییز یا زمستان می توان کشت نهال خرما را داشت .   

تعامل و همکاری با تولید کنندها و تجار از اهداف شرکت درنای dornai.ir است .تهیه و توزیع ارقام مختلف خرما در سراسر کشور و صادرات به کشورهای اروپای در بهترین کیفیت و بسته بندیهای شیک و مناسب /با ما در تماس باشید “09125532588-09385332588–جیمیل شرکت” alimardani.mehdi31@gmail.com

اینستگرام “m.a.dornai.ir–تلگرام “mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *