مربای خرما خانگی و ترشی خرما

محصولی که از فن آوری میوه خرما می توان تهیه کرد .مربای خرما و ترشی خرما است

مربا خرما بدون شکر دستورپخت توسط Smr Bakhshism - کوکپد

مربای خرما:موادلازم مقدار(گرم)

خرما یک کیلوگرم

شکر 1/25کیلوگرم

آبلیمو 5-6 گرم

طرز تهیه :در ابتدا خرما را شسته ” خشک می کنیم “هسته و کلاهک بالای خرما را می گیریم.بعد به نسبت (1به6) با آب مخلوط کرده و بمدت 40 دقیقه می جوشانیم تا نرم شود سپس خرما ها را خرد می کنیم .در آخر از دارچین //زنجبیل و پرتقال یا هر اسانس دیگر مانده به سلیقه و نظر شما یک درصد اضافه می کنیم .در نهایت محصول بدست آمده را در ظروف شیشه ای کوچک بسته بندی کرده و در جای خشک و خنک قرار می دهیم.

ترشی خرما، خوشمزه و متفاوت

تولید ترشی خرما

مواد لازم مقدار (گرم)

خرما یک کیلو گرم

سماق کوبیده نیم کیلوگرم

آبلیمو یک لیوان

تمبر هندی نیم کیلوگرم

سیردر صورت تمایل یک بوته

ادویه کوبیده(دارچین/ دو قاشق سوپخوری

نمک/فلفل وجوزهندی

در تهیه ترشی خرما ” سماق را در دو ال سه لیوان آب خیس کنیدو بگذارید تا رسوب کندو آب آن ترش شود.همچنین تمبر هندی را در یک یا دو لیوان خیس می کنید .(حدود24 ساعت باید بماند) تا آب تمبر نیز ترش شود .در این مرحله آب سماق و آب تمبر را صاف می کنید و با آبلیمو مخلوط نموده چند بار می جوشانید. سپس خرماهای که قبلا چرخ کردیم را با آب سماق و تمبر و آبلیمو می جوشانیم و برای اینکه خرما به طور کامل حل شود این مخلوط را یکی دو مرحله بجوشانید .بعد ادویه را اضافه می کنید .اگر تمایل به مصرف سیر داشتید با کمی آـبلیموجوشانده و بعد خوب بکوبید وبا ترشی مخلوط کنید.

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *