مزایای تهیه خارک پخته و خرماشور

خرمای شور

مواد لازم ———————–مقدار( گرم )

خرمای (مرحله نارس وسبز)——————-یک کیلوگرم

آب نمک 15 درصد————————-یک لیتر+150 گرم نمک

سرکه >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>5 درصد

طرز تهیه” در ابتدا خرما ها را شسته و هسته و پوست آنها را می گیریم .بعد به وسیله بخار آب به مدت 2 دقیقه آنزیم زدایی می کنیم. سپس در ظرفهای شیشه ای ریخته بعد آب و نمک با حرارت 90 –85 درجه سانتی گراد بر روی آنها می ریزیم و به میزان 5 درصد سرکه به آن اضافه نموده و درب شیشه هارا می بندیم و در آب 70–65 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه پاستوریزه می کنیم.

آغاز خرید حمایتی خرما از کشاورزان آبادان و خرمشهر | نماینده - فارس

خارک پخته وطرزتهیه آن با رقم بریم و زَرَک وحِلو

خارک پخته مزیتهای دارد.از قبیل ” تولید محصول با عمر انبارداری بیشتر -داشتن جنبه صادراتی———–داشتن قیمت بالاتر نسبت به خارک خرما

طرز تهیه خارک پخته با رقم بریم

رقم بریم از ارقام خرمای خوزستان است که محصول آن بیشتر به صورت خارک پخته مصرف می شود .روش تهیه این گونه است که” خارک را به مدت 30 دقیقه می جوشانند و بلافاصله بعد از سرد شدن هسته گیری می کنند وسپس خشک کرده ودر هوای آزاد با برگ می پوشانند که مناسب ترین روش عمل آوری خارک پخته رقم بریم است.

در طرز تهیه خارک پخته با رقم زَرَک و حِلو

خرماهای رقم زَرَک و حِلو از ارقام درجه سه می باشند .که حدود 40% درصد درختان نخل خرمای منطقه میناب را تشکیل می دهند .در تهیه خارک پخته ” خارک رقم زَرَک را به مدت 20 دقیقه می جوشانند . و خارک رقم حلِو را 15 دقیقه جوشانده و سپس با حرارت مصنوعی (آون ) خشک می کنند.

خارک پخته ، محبوبترین شیرینی سنتی بوشهر - Real Estate Investments

تجارت ارقام مختلف خرما و مشتقات آن مانند شیره خرما/ضایعات خرما/چیپس خرماوغیره ….ما در شرکت درنای dornai.ir همه تلاش خودمان را می کنیم تا محصولاتی با کیفیت به دست شما برسد.

تلفنهای تماس ” 09125532588–09385332588

آیدی اینستگرام :m.a.dornai.ir///تلگرام ” mehdi 2455

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *