مشخصات تنه نخل خرماوطول عمر آن

شکل بخصوص ” و مشخصه تنه نخل خرما که بصورت ستونی عمودی ” استوانه ای می باشد .که در تمام طول تنه نخل یکسان است .رشد تنه معمولا رو به بالا است . و قطر تنه بطور یکسان .طوری که در زیر تاج هم ابعاد تغییری نکرده . رنگ تنه درخت نخل قهوه ای ” چوبی و هیچ انشعابی ندارد.35 تا 70 سانتیمتر قطره تنه در تغییر است .و معمولابین 40 تا 50 سانتیمتر بیشترین قطر در درختان نخل می باشد .روی تنه درخت نخل دستجات آوندی محکمی است .که مانند یک شبکه بافت سلولی به هم اتصال شده و باعث شده بافت تنه خشبی تر تشکیل شود . تنه درخت نخل سالها با کرب که ( همان ته برگ های باقی مانده از برگ های مسن خشک شده است) پوشیده و بسیار ساختار محکمی پیدا کرده .هرسال که از عمر نخل می گذر و مسن تر می شود /این کرب ها پوسیده تر و تنه صاف تر میشود.رشد طولی نخل با زدن جوانهای انتهای که اصطلاحا بومی ها به آن ( قلب نخل ) می گویند ایجاد می شود . و می تواند تا ارتفاع 20 متر هم برود.

کامبیوم آوندی باعث رشد جانبی یا افقی نخل میشود . و سبب میشود تا قطر تنه در تمام طول عمرش یک نواخت باشد . کامبیوم آوندی موقتی است .و وقتی تنه شکل خود را می گیرد از بین میرود. در زمان خشک سالی و یا شرایط و حادثه های گوناگون رشد جوانهای انتهای کم می شود و به دلیل کمبود مواد غذای قطر تنه کاهش می یابد .

ﺩﺭﺧﺖ ﻧﺨﻞ ﺩﺭﺧﺖ ﻋﺠﯿﺒﯽ ﺍﺳﺖ - ویرگول

شرکت بازرگانی dornai.ir آماده همکاری با دوستان باغدار و تولید کننده می باشد .alimardani.mehd31@gmail ,com جمیلیل شرکت جهت ارسال مشخصات کامل محصول و ارتباط با شرکت

از دیگر اجزایی در خت نخل خرما که ” خیلی هم کاربرد دارد .برگ درخت خرما است. که بصورت مرکب و طول آن بسته به رقم ” سن نخل و شرایط محیطی از 3 ال 7 متر متغییر است و بطور متوسط 4 متر است . دم برگ درخت نخل خرما بصورت مثلث است .که از ابتدا دم تا کمی بالاتر خار ندارد. و بعداز این خارهای باریک تشکیل شده است. و به آنها خارهای برگچه می گویند . در نوک برگ گاهی یک برگ مرکزی و گاهی دو برگ بصورت هفتی وجود دارد .

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه وتوزیع ارقام خرمای جنوب و مشتقات خرما جهت اطلاع از قیمت و موجودی محصول مورد نظر با کارشناسان تماس حاصل کنید . 09125532588–09385332588 -آیدی تلگرام ” mehdi 2455—————–پیچ اینستگرام” m.a.dornai.ir -جیمیل جهت ارسال مشخصات در همکاری با دوستان محترم همکارم alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *