مشخصات ظاهری آفات وحشره های انباری خرما

سوسک میوه خشک "این سوسک به انبارهای که رطوبت زیادی داشته و به مدت طولانی هم تاریک می ماندنفوذ می کند. به خرماهای ترشیده و یا خرماهای که آب زیاد دارد حمله کرده و خسارت می زند.

مشخصات ظاهری این سوسک “رنگ قرمز مایل به قهوه ای و کمتر سیاه می باشد .طول آن 3/9-2/1 میلیمتر است .روی بالها دوطرف لکه و یا نقطه های بزرگ زرد رنگ وجود دارد.

شپشه قرمز آرد” گونه دیگراز آفت میوه خرما که کمتر دیده شده به خرماهای بسته بندی و غیر بسته بندی آسیب زده باشد.”مشخصات ظاهری این حشره “بدنی مسطح وکمی تخم مرغی شکل / رنگ قهوه ای مایل به قرمز /طول این سوسک 3/8–3 میلیمتراست.

حشره بنام راسته دوبالان ( مگس سرکه)از آفاتی است که در بعضی از انبارهای خرما به تعدادزیادی وجود دارد.این حشره از آفات جدی در کارگاهای بسته بندی می باشد .به طوریکه خرما را چه قبل و چه بعداز بسته بندی آلوده می کند.لارو (کرم )این حشره از خرماهای ترشیده تغذیه می کند.مشخصات ظاهری این مگس”/حدود 2 میلیمتر طول دارد .رنگش زرد یا خاکستری است .

از راسته راست بالان” و خانواده سوسری هامی توان به سوسری آمریکایی اشاره کرد.

این مگس کمتر در انبارهای مدرن دیده می شود. بیشتر در انبارهای خرمای که بین ساختمانهای دیگر مانند انبارهای غذایی و یا خانه های قدیمی واقع شده اند وجود دارد.از حشرات همه چیز خوار می باشد ودر شبها فعال بوده و از همه نوع غذایی تغذیه می کند.استفاده خرما به عنوان غذا برای این حشره خیلی ناچیز است ولی باعث انتقال بیماری و مواد سرطان زا می باشند.می بایست انبارهای خالی را ضد عفونی کرد تا این حشره را ازبین برد.

سوسری آلمانی “بعد از سوسری آمریکایی در درجه دوم است و کمتر در انبارهای خرما وجود د

از خانواده سوسریها “سوسری شرقی که در درجه سوم بعداز سوسری آمریکاییو آلمانی قرار دارد.

از راسته ” و خانواده مورچه ها “این گونه حشرات با رسیدن خرما از آن تغذیه می کنند و همراه بسته بندی های خرما وارد انبار یا سردخانه شده .و شروع به خسارت زدن به میوه خرما می شوند که با به جا گذاشتن آثار خسارت و لاشه خودشان برروی میوه ” باعث تولید اسید فرمیک می شود وموجب پایین آمد کیفیت و بازار پسندی میوه خرما می شود.

ازراسته کنه ها ” کنه قارچ یا کنه آرد .”خرما های که کهنه و مرطوب هستن /خرماهای که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری می شوند.معمولا این کنه به تعداد زیادی روی آنها وجود دارند.از این رو خرما های آلوده شده به این کنه بدبو و ظاهری نامطلوب پیدا می کنند.

کنترل و مبارزه با آفات پرورش قارچ | پرشیالرن مرجع آموزش پرورش گیاهان
کنه قارچ

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه وتوزیع ارقام خرمای جنوب و مشتقات خرما جهت اطلاع از قیمت و موجودی محصول مورد نظر با کارشناسان تماس حاصل کنید . 09125532588–09385332588 -آیدی تلگرام ” mehdi 2455—————–پیچ اینستگرام” m.a.dornai.ir -جیمیل جهت ارسال مشخصات در همکاری با دوستان محترم همکارم alimardani.mehdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *