ویژگیهای کارگاه یا انبارنگهداری خرما-شرکت تجاری درنایdornai.ir

نمونه ای از سردخانه خرما

شرکت تجاری درنای dornai.ir در کنار شما مشتریان عزیز می باشد. جهت مشاوره خرید محصول میوه خرمای با کیفیت و مناسب .

برای انباردارای میوه خرما می بایست به یکسری نکات توجه کرد “

1- محیط و محل کارگاه و انبار ” باید مورد تائید سازمان محیط زیست و اداره کل بهداشت محیط و اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی باشد .تا شرایط زیست محیطی مناسبی داشته باشد .

2- از لحاظ ایمنی مورد تائید اداره کار و امور قرار گیرد .

3- کارگاه تا جای که امکان دارد می بایست فاصله زیادی با کارگاهای چرم سازی ” کشتار گاها ” مرغداری ” واحد های صنعتی نظیر کارخانه های سیمان ” و غیره … باشد زیرا امکان آلودگی محیط زیاد می باشد .

4- کارگاهها و انبارهای خرما می بایست از اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کد دریافت کنند .

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه و توزیع انواع خرما با بسته بندی شیک و مناسب قیمت

حداقل مساحت مورد نیاز برای کارگا ها و انبارهای خرما

میوه خرما بسیار حساس می باشد و جهت نگهداری باید در سردخانه های مخصوص قرار گیرند .حداقل مساحت کارگاها و انبارهای بسته بندی و نگهداری خرما بستگی به ظرفیت آن کارگاه دارد .که معمولا برای 2000 تن خرما به یک سالن 300 متری نیاز است . برای نگهداری محصول خرمای بسته بندی شده در سردخانه اگر کارگاهی ظرفیت نگهداری خرما در سال معادل 1000 تن دارد به حداقل یک سردخانه 500 تنی نیاز خواهد داشت .که تقریبا نصف ظریف یک کارگاه می باشد . سردخانه باید مجهز به دمای زیر صفر تا دمای حداقل -5 درجه سیلیسوس باشد . البته با توجه به ظرفیت کارگاه یا انبار نگهداری خرما مساحت مورد نظر حداکثر 100 متر مربع لازم است . در محیط کارگاه نگهداری و بسته بندی خرما ساختمانی اداری با سرویس های بهداشتی و نگهبانی نیاز است که فضای در حدود 70 متر مربع لازم دارد . در ضمن برق اظطراری و اتاق ژنراتور هم فضای معدل 20 متر را به خدش اختصاص میدهد .

شرکت تجاری درنای dornai.ir فعال در امر خرید و فروش ارقام خرما ی با کیفیت جنوب

شرایطی که یک سالن یا کارگاه نگهداری ” تولید و بسته بندی خرما لازم دارد .

1- دیوارها باید تا 2/5 متر در ارتفاع کاشی کاری باشد .

2-کف سالن قابل شستشو بوده با شیبی 1/5 درصد به طرف کف شور و دارای شیر آب گرم و سرد جهت شستن سالنها و دستگاها

3- تمامی درب ها و پنجرها می بایست دارای توری جهت ممانعت از ورود مگس ” حشرات ” پرندگان و جوندگان به محیط کارگاه باشد . سالن نگهداری و بسته بندی خرما باید دارای تهویه مناسب و نور کافی باشد.

4- سردخانه نگهداری خرما باید مطابق استاندار ملی ایران ( 1899–سال 1375) آیین کار ساختمان تجهیزات ایمنی سردخانه مواد خوراکی باشد .

5- برای کار در کارگا های بسته بندی و نگهداری خرما می بایست ت کلیه ضوابط استاندارد ملی ایران (1836–سال 1374) که برای رعایت اصول بهداشتی در واحدهای تولید کننده مواد غذایی است رعایت و اجرا شود .

برای جلوگیری از فساد و کپک خرما حتما رعایت اصول بهداشتی محیط انبار یا کارگاه از آلودگی به میکروب و نظارت بر شرایط دما و رطوبت انبار الزامیست .

شرکت تجاری درنای dornai.ir تهیه و توزیع ارقام با کیفیت خرمای جنوب در بسته بندی های شیک و با قیمتی مناسب ” در خدمت عزیزان وتجار گرامی در سراسر کشور می باشد .

با ما در تماس باشید ” 09385332588—09125532588 تلگرام ” t.me/mehdi 2455 ——–اینستگرام “instagram.com/m.a.dornai.ir جیمیل شرکت “alimardani.mhdi31@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *